شنبه 6 مرداد 1403
40.4 C
Tehran
خانهمقالات علمی داروییبیماری آندومتریوز را جدی بگیریم

بیماری آندومتریوز را جدی بگیریم

بیماری آندومتریوز را جدی بگیریم

آندومتریوز، یک بیماری التهابی مزمن بسیار شایع است که حدود یک و نیم میلیون زن در بریتانیا به آن مبتلا هستند. تشخیص این بیماری به‌طور متوسط ۸ سال طول می‌کشد.

آنکا هیندوچا، یک زن ۳۴ ساله ساکن لندن دراین‌باره می‌گوید:

در ۲۵ سالگی از پریودهای دردناکی که داشتم نگران بودم اما پزشکان به من گفتند که این درد طبیعی است. پس از این‌که ۸ سال بیماری‌ام نادیده گرفته شد برای درمان آندومتریوز مجبور به پرداخت ۲۵ هزار پوند شدم.

آندومتریوز باعث می‌شود بافتی مشابه جدار داخلی رحم در خارج از رحم رشد کند. علائم این بیماری اغلب ناتوان‌کننده است از ناباروری گرفته تا پریودهای دردناک، خستگی، درد در حین رابطه جنسی، و هم‌چنین افسردگی و اضطراب.

هیندوچا، کمپینی را با نام #LetsEndoTheSilence به‌منظور افزایش آگاهی در مورد این بیماری و جمع‌آوری پول برای بیماران مبتلا به این بیماری در انگلستان راه‌اندازی کرده و تاکنون در حین سفر به اسپانیا با ۲۰۰ نفر دراین‌باره صحبت کرده است.

به گفتۀ هیندوچا: افرادی در سراسر جهان هستند که فقط درباره آندومتریوز شنیده‌اند اما دقیقا نمی‌دانند که چیست. این امر به این دلیل است که در مورد موضوعاتی به‌عنوان یک تابو مانند قاعدگی، پریودهای دردناک، آندمتریوز و … آموزش کافی وجود ندارد و این یک مسأله سیستمی و ساختاری است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر