شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاتی‌پی‌کو امسال ۸۷ داروی انسانی، و ۲۶ داروی دامی جدید به بازار...

تی‌پی‌کو امسال ۸۷ داروی انسانی، و ۲۶ داروی دامی جدید به بازار عرضه کرده

گپی کوتاه با دکتر حسین عطار/

تی‌پی‌کو امسال ۸۷ داروی انسانی، و ۲۶ داروی دامی جدید به بازار عرضه کرده

از دکتر عطار (مدیرعامل تی‌پی‌کو) پرسیدیم؛ با توجه به این‌که فضای نمایشگاه‌ها، فضای برندسازی دارویی است برنامه‌های تی‌پی‌کو در مورد برندسازی و توسعه‌ی بازار چیست!؟

دکتر حسین عطار به خبرنگار دنیای سلامت و دارو گفت:

جمع‌شدن داروسازان و پزشکان و کلا حوزه‌ی سلامت فرصتی برای شرکت‌های داروسازی از جمله کل شرکت‌های تی‌پی‌کو بوده و هست تا بتوانند محصولات جدیدی را که تولید کرده‌اند، به نمایش بگذارند و اطلاع‌رسانی دقیق و کاربردی کنند.

برگزاری نمایشگاه‌ها، خودش یک قدم برای برندسازی است و پزشکان می‌توانند توجه‌ای ویژه‌ روی محصولات این شرکت‌ها و آخرین دستاوردهای مجموعه‌های داروسازی ما بکنند.

بحث توسعه‌بخشی ‌دانش هم در حوزه‌ی سلامت، کاری بزرگ است، و پزشکان باید مرتباً اطلاعات خود را به‌روز کنند و نمایشگاه‌ها این فرصت ذی‌قیمت را برای همه‌ی جامعه‌ی پزشکی و حوزه‌ی سلامت کشور فراهم می‌سازند.

تی‌پی‌کو هم مانند بقیه شرکت‌ها در تلاش است که بتواند محصولات‌اش را به بازار ارائه دهد و این بهترین مسیر شناسایی می‌تواند باشد.

همان‌طور که تک‌تک شرکت‌ها هم در نمایشگاه‌ها مشغول اطلاع‌رسانی‌های خوب به پزشکان و جامعه‌ی سلامت هستند.

تی‌پی‌کو برای آینده هم یک سری محصولات جدید دارد، علاوه‌بر این‌که یکی از قدم‌های اصلی‌مان رفع مشکلات کمبود دارو است در حال تلاش هستیم تا جریان تولید را با نبض جریانات دارویی و روز دنیا هم‌مسیر سازیم.

ما حتی برای سه چهار ماه آخر سال هم؛ با توجه به این‌که فصل سرما در پیش است و ممکن است پیک‌های کرونا یا آنفلوآنزا -در فرم‌های جدید- حادث شود؛ برنامه داریم و در تلاش هستیم تا در حد مقدورات‌مان کمبودها را رفع کنیم.

از جمله این‌ موارد، افزایش حدود ۲۰ درصدی ظرفیت‌های تولید در شرکت‌های این گروه دارویی است؛ به‌ویژه در حوزه‌ی آنتی‌بیوتیک.

 ما حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت محصولات آنتی‌بیوتیک را افزایش داده‌ایم. ضمن این‌که در حوزه‌های جدید هم از جمله داروهای ضدسرطان و داروهای هازارد، قدم‌هایی برداشته و برمی‌داریم که انشالله به‌تدریج اطلاع‌رسانی هم خواهیم کرد.

سهم‌تی‌پی‌کو از نظر ریالی و عددی یک مقداری کاهش داشته، که در تلاش هستیم به‌ویژه با افزایش ظرفیت‌ها یک مقدار جبران مافات شود ولی خب در نظام درمان و داروسازی نمی‌توان سرعت را بیش از حد افزایشی کرد.

اکنون نظام سلامت ما واقعا در متن یک جهاد بزرگ برای کشور و مردم است.

یک خبر ویژه هم به رسانه خوب «دنیای سلامت و دارو» بدهم؛ تا کنون ۸۷ داروی انسانی، و ۲۶ داروی دامی در شرکت‌های تابعه تی‌پی‌کو در سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه شده است.

خدمت به مردم؛ به نظرم یک فرصت بزرگ است و ما امیدواریم بتوانیم قدم‌هایی مهم در این حوزه برای نظام سلامت و مردم عزیزمان برداریم و حداقل باری از دوش سلامت برداشته شود و انشالله مشکلات صنعت داروی کشور حل بشود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر