شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاخطرات کاهش وزن سریع

خطرات کاهش وزن سریع

خطرات کاهش وزن سریع

دکتر گلبن سهراب، متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان این‌که در بازه زمانی کوتاه نباید اقدام به کاهش وزن کرد گفت:

 کاهش وزن سریع، خطرناک و نشانه از بین‌رفتن بافت عضله و یا آب بدن است؛ بنابراین هرگز برای رسیدن به وزن ایده‌آل نباید از رژیم‌های سخت و سریع استفاده کنیم.

بهترین روش لاغری استفاده از تمام گروه‌های غذایی شامل نان، غلات، سبزیجات، میوه‌ها، لبنیات، گوشت قرمز و تخم‌مرغ است. استفاده از پروتئین‌های گیاهی به‌دلیل دارا بودن فیبر بالا می‌تواند به میزان قابل‌توجهی در سلامت و کاهش اشتها اثرگذار باشد. حبوبات فیبر بالایی دارند و در مقابل منبع مناسبی از پروتئین‌ها نیز به حساب می‌آیند.

در بسیاری از مواقع ممکن است بدن ما حس سیری و گرسنگی را اشتباه کند. خوردن مایعاتی که حاوی کالری نیستند خیلی کمک می‌کند تا در طول روز به مقدار کمتری در برنامه کاهش وزن احساس گرسنگی کنیم. برخی افراد عادت غذایی هم‌چون ریزه‌خواری و یا استفاده از تنقلات را در روز دارند، بهتر است این افراد دمنوش‌های گیاهی حاوی آنتی‌اکسیدان و تنقلات سالم مثل توت خشک، خرما و یا کشمش را به برنامه غذایی خود وارد کنند.

استفاده از مواد غذایی جامد می‌تواند به‌میزان قابل‌توجهی در احساس سیری نقش داشته باشد؛ بنابراین بهتر است به‌جای مصرف نوشیدنی‌های پرکالری و شیرین از خوراکی‌های جامد سالم همانند سیب و یا هویچ و یا حتی کمی نان سبوس‌دار برای رفع گرسنگی استفاده کنید.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر