شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاداروی Sotatercept در بیماران مبتلا به پرفشاری شریان ریوی موفق عمل کرد

داروی Sotatercept در بیماران مبتلا به پرفشاری شریان ریوی موفق عمل کرد

داروی Sotatercept در بیماران مبتلا به پرفشاری شریان ریوی موفق عمل کرد

شرکت مِرک‌&‌کو اعلام کرد که در فاز نهایی یک مطالعه داروی آزمایشی این شرکت به افزایش ظرفیت ورزش‌کردن در بیماران مبتلا به یک بیماری مهلک که موجب فشار بالا در رگ‌های خونی قلب و ریه‌ها می‌شود، کمک کرد.

داروی Sotatercept به‌همراه یک درمان پس‌زمینه به بیماران مبتلا به پرفشاری شریان ریوی کمک کرد تا حدود ۴۰.۸ متر بیشتر در ۶ دقیقه راه بروند. این دارو هم‌چنین در ۸ هدف از ۹ هدف ثانویه از جمله کاهش مرگ یا بدتر شدن وضعیت بالینی تا ۸۴ درصد در مقایسه با دارونما بهبود قابل‌توجهی در بیماران نشان داد.

مِرک به‌عنوان بخشی از استراتژی خود برای مقابله با ضربه احتمالی به فروش داروی پرفروش کیترودا در چند سال آینده که از فرآورده‌های دارویی بایوسیمیلار است، سبد داروهای قلبی-عروقی خود را افزایش داده است.

مِرک هم‌چنین گفت یکی دیگر از داروهای آزمایشی قلب، با نام MK-۰۶۱۶، به کاهش سطح کلسترول لیپوپروتئین کم‌چگال (LDL) بین ۴۱.۲ درصد در دُز پایین ۶ میلی‌گرم و ۶۰.۹ درصد در یک دُز ۳۰ میلی‌گرمی در یک مطالعه مرحله میانی کمک کرد. تحلیل‌گران گفته‌اند اثربخشی MK-۰۶۱۶ باید بیش از ۵۰ درصد در کاهش سطح LDL مانند داروهای رقیب ساخت شرکت‌های ریجنرون، سانوفی، و امژن باشد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر