شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهادرخواست برابری حق پرستاری معلولان در منزل و مراکز

درخواست برابری حق پرستاری معلولان در منزل و مراکز

درخواست برابری حق پرستاری معلولان در منزل و مراکز

سخنگوی شبکه ملی تشکل‌های معلولان جسمی و حرکتی در دیدار با معاون اول رئیس‌جمهوری خواستار برابری حق پرستاری معلولان در منزل و مراکز نگهداری شد.

علی‌همت محمودنژاد گفت: حق پرستاری معلولان ساکن مراکز نگهداری حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون تومان است و این درحالیست که حق پرستاری معلولان در منزل معادل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. این رقم حق پرستاری معادل پنج کیلوگرم گوشت است و این درحالیست که فقط تعداد محدودی از معلولان حق پرستاری را دریافت می‌کنند و بیش از ۴۵ هزار تا ۶۰ هزار فرد معلول پشت نوبت برخورداری از حق پرستاری هستند.

در حقیقت باتوجه به کاهش قدرت خرید معلولان، نه تنها حق پرستاری و حق معیشت افزایش نیافته، بلکه به‌طور محسوسی کاهش یافته است.

مشکل بودجه‌ای معلولان این است که این بودجه توسط بهزیستی تعیین می‌شود. در همین راستا به معاون اول رئیس‌جمهوری پیشنهاد شد از این پس بودجه معلولان در سطوح بالاتر و توسط معاون اول رئیس‌جمهوری به‌عنوان رئیس کمیته نظارت بر قانون معلولان امضا و در بودجه کل کشور گنجانده شود. این پیشنهاد با موافقت معاون اول همراه و قرار شد بودجه‌های سنواتی معلولان از این پس در دفتر معاون اول رئیس‌جمهور تعیین شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر