شنبه 6 مرداد 1403
35.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاساخت ژلی که داروهای سرطان را به تومورهای توپر می‌رساند

ساخت ژلی که داروهای سرطان را به تومورهای توپر می‌رساند

ساخت ژلی که داروهای سرطان را به تومورهای توپر می‌رساند

درمان درون‌توموری – که در آن داروهای سرطان مستقیماً به تومورها تزریق می‌شود – یک گزینه درمانی امیدوارکننده برای سرطان‌های توپر است، اما به‌دلیل ناتوانی در رساندن دقیق دارو و به‌دلیل این‌که اکثر داروهای ایمنی‌ به‌سرعت از محل تزریق خارج می‌شوند، موفقیت محدودی در آزمایش‌های بالینی نشان داده است.

تیمی از محققان سازمان غیرانتفاعی تحقیقاتی-بیمارستانی مَس جنرال بریگام (Mass General Brigham)، با همکاری محققان موسسه تحقیقات یکپارچه سرطان کُخ ژلی ساخته‌اند که بر این چالش‌ها غلبه می‌کند. این ژل قابل‌تزریق است اما پس از تزریق جامد می‌شود؛ حاوی عاملی است که آن را در زیر سی‌تی اسکن مشاهده‌پذیر می‌کند و می‌تواند غلظت بالایی از دارو را برای انتشار آهسته و کنترل شده در خود نگه دارد.

در مقاله‌ای که در نشریه Advanced Healthcare Materials منتشر شده است، این تیم گزارش می‌دهد که استفاده از ایمی‌کیمود (یک داروی محرک پاسخ ایمنی) که به وسیله این ژل به تومور رسانده می‌شود در ترکیب با مهارکننده وارسی ایمنی (Checkpoint inhibitor) باعث پسرفت تومور و افزایش بقا در مدل‌های موش مبتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان پستان شده است که معمولاً به مهارکننده وارسی ایمنی مقاوم هستند.

این درمان هم‌چنین به نظر می‌رسد که سیستم ایمنی را آموزش می‌دهد تا تومورهای دوردست را که مستقیماً درمان نمی‌شوند، شناسایی، و به آن‌ها حمله کند که نشان می‌دهد ممکن است یک درمان مفید برای سرطان‌های متاستاتیک باشد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر