شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاسازمان جهانی بهداشت: بیش از نیمی از مردم جهان با خطر بالای...

سازمان جهانی بهداشت: بیش از نیمی از مردم جهان با خطر بالای ابتلا به سرخک مواجه هستند

سازمان جهانی بهداشت: بیش از نیمی از مردم جهان با خطر بالای ابتلا به سرخک مواجه هستند

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز سه‌شنبه هشدار داد که بیش از نیمی از کشورهای جهان تا پایان سال جاری در معرض خطر بالای شیوع سرخک قرار خواهند داشت؛ مگر این‌که اقدامات پیشگیرانه فوری انجام شود.

موارد سرخک در اکثر مناطق جهان عمدتاً به‌دلیل عدم واکسیناسیون در طول دوران کووید۱۹ افزایش یافته است، زمانی‌که سیستم‌های بهداشتی تحت فشار بودند و از واکسیناسیون‌های معمول برای بیماری‌های قابل‌پیشگیری عقب ماندند.

ناتاشا کروکرافت، یکی از مشاوران فنی ارشد WHO در مورد سرخک و سرخجه گفت: نگرانی ما از این است که ما امسال این شکاف‌های بزرگ را در برنامه‌های ایمن‌سازی خود داریم و اگر آن‌ها را خیلی سریع با واکسن پُر نکنیم، سرخک بلافاصله این شکاف‌ها را پُر خواهد کرد.

ما می‌توانیم از داده‌هایی که با داده‌های WHO توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ آمریکا (CDC) به دست می‌آید، متوجه شویم که بیش از نیمی از کشورهای جهان تا پایان سال جاری در معرض خطر بالای شیوع بیماری‌ها قرار دارند.

او خواستار اقدام فوری برای محافظت از کودکان شد و گفت که دولت‌ها با توجه به مسائل رقابتی مانند بحران‌های اقتصادی و درگیری، از خود «عدم تعهد» نشان می‌دهند.

سرخک یک ویروس بسیار مسری و هواپخش است که بیشتر کودکان زیر پنج سال را مبتلا می‌کند. به گفته WHO، با دو دُز واکسن می‌توان از ابتلا به سرخک پیشگیری کرد و از سال ۲۰۰۰ تاکنون با واکسیناسیون از مرگ بیش از ۵۰ میلیون نفر ناشی از ابتلا به این بیماری جلوگیری شده است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر