شنبه 6 مرداد 1403
35.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاسرطان پروستات؛ دومین سرطان شایع در میان مردان ایرانی

سرطان پروستات؛ دومین سرطان شایع در میان مردان ایرانی

سرطان پروستات؛ دومین سرطان شایع در میان مردان ایرانی

دبیر جامعه اورولوژی ایران گفت: سرطان پروستات دومین سرطان شایع در میان مردان ایرانی است که در صورت تشخیص و درمان به‌موقع، نتایج درمان رضایت‌بخش خواهد بود. هم‌چنین سرطان مثانه و کلیه از دیگر سرطان‌های شایع در سیستم ادراری هستند که سیگار، تریاک و قلیان از اصلی‌ترین عوامل ابتلا به این بیماری به شمار می‌رود.

امروزه در صورت مراجعه و تشخیص زودرس، بسیاری از تومورها به‌خصوص در مثانه و کلیه را می‌توان با روش‌های اندوسکوپی و لاپاروسکوپی یا جراحی‌های کم تهاجمی به‌صورت جدی کنترل کرد.

محمد هادی‌رادفر در آستانه برپایی روز سلامت مردان با اشاره به این‌که پیروی از سبک سالم زندگی و مراجعه به‌موقع به پزشک کلید سلامت مردان و جامعه است، افزود: به‌همین منظور جامعه اورولوژی ایران همه‌ساله پنجشنبه اول اسفند را به روز سلامت مردان اختصاص داده که پزشکان با اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی مردم، اهمیت سلامت مردان را به عنوان عناصر مهم خانواده و جامعه مورد تاکید قرار می‌دهند.

مردان باید در کنار پیروی از سبک زندگی سالم مانند، رژیم غذایی مناسب، پرهیز از مصرف انواع دخانیات، انجام حرکات ورزشی و ورزش منظم و مراجعه منظم و دوره‌ای به پزشکان از سلامت خود اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر