شنبه 6 مرداد 1403
35.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاشرایط برقراری پوشش بیمه‌ای فریز تخمک و رحم اجاره‌ای

شرایط برقراری پوشش بیمه‌ای فریز تخمک و رحم اجاره‌ای

شرایط برقراری پوشش بیمه‌ای فریز تخمک و رحم اجاره‌ای

رئیس مرکز فوق‌تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا درباره تکلیف مجلس به بیمه‌ها برای برقراری پوشش بیمه‌ای «روش‌های نوین درمان ناباروری» با بیان این‌که بیمه‌ها به‌عنوان خریداران خدمت معمولا به لغات و کلمات ذکر شده در قانون حساس هستند، گفت:

ذکر عنوان «درمان‌های نوین درمان ناباروری» در تکلیفی که مجلس برای بیمه‌ها مشخص کرده، ممکن است طیف وسیعی از درمان‌ها را دربر بگیرد؛ درحالی‌که باید به‌شکل دقیق اسم خدمات مشخص شود.

دکتر علی صادقی‌تبار افزود: نباید با درمان ناباروری به‌واسطه فرایند طولانی و هزینه‌های سنگینی که دارد مشابه سایر اعمال جراحی برخورد شود که اول عمل انجام شود و بعد بیمه‌ها اقدام به رسیدگی و پرداخت کنند. هزینه‌های بالای درمان برای مراکز درمان ناباروری هزینه‌های بالایی ایجاد می‌کند که سبب می‌شود برخی از مراکز از همکاری با بیمه‌ها عاجز شوند.

چالش دیگر این است که اعلام می‌شود بیمه‌ها ۹۰ درصد خدمات درمان ناباروری را پوشش می‌دهند؛ درحالی که اینگونه نیست؛ درواقع بیمه‌ها یک مبلغ پایه و اندک برای درمان ناباروری در نظر می‌گیرند و ۹۰ درصد همین مبلغ را پرداخت می‌کنند؛ درصورتی که هزینه‌های واقعی درمان بیشتر برآورد می‌شود. البته هزینه‌های دارویی از پوشش بیمه قابل قبولی برخوردار است.

بیمه‌ها هزینه یک سیکل درمان ناباروری را حدود ۷ میلیون تومان برآورد کرده‌اند. این درحالی است که هزینه واقعی این درمان‌ها حدود ۱۳ تا ۱۵ میلیون در مراکز عمومی و دولتی و در مراکز خصوصی حدود ۱۷ تا ۱۸ میلیون تومان است که باز هم بیمه ۹۰ درصد از ۷ میلیون تومان را پرداخت می‌کند.

 لازم است بیمه یک ارزیابی دقیق انجام دهد و به ازای هر سیکل درمانی برای زوجین این مبلغ را در بدو تایید پزشکانی که در مراکز مجاز شاغل هستند، در ابتدای روند درمان به مراکز درمان ناباروری پرداخت کند که در این صورت دیگر مراکز خصوصی هم آماده ارائه خدمت خواهند بود.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر