شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاشیوع بیشتر آنفلوآنزا در کودکان

شیوع بیشتر آنفلوآنزا در کودکان

شیوع بیشتر آنفلوآنزا در کودکان

دکتر شهنام عرشی، سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت:

پیک آنفلوانزا از حدود پنج هفته گذشته و از اوایل مهرماه شروع شده و البته شروعش نسبت به سال‌های قبل حداقل یک ماه زودتر بوده است.

امسال و تا این مقطع زمانی، آنفلوآنزا در گروه‌های کودکان شیوع بیشتری داشته، از جمله علل این موضوع آن است که در دو سال گذشته تحت تاثیر پاندمی کرونا، موارد بهداشت فردی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، پوشش ماسک، بهداشت دست‌ها و … رعایت شده و البته مدارس نیز تا حدی تعطیل بوده و کلاس‌ها به‌صورت مجازی برگزار شده‌اند.

به این ترتیب مواجهه کودکان با ویروس‌های تنفسی کمتر بوده و به همین دلیل نیز مستعدتر هستند که بیماری را با شیوع بیشتری بگیرند.

توصیه اساسی در این گروه سنی آن است که اگر کودکی دچار سرماخوردگی شد و مدت بیماری بیش از یکی – دو روز به طول انجامید و مخصوصا در موارد شدید بیماری، حتما در اولین فرصت به متخصصان مربوطه مراجعه شود و از خوددرمانی و تجویز خودسرانه دارو خودداری شود.

فعلا توصیه کمیته کشوری تزریق واکسن در سنین بالای ۶۰ سال و گروه‌ها و بیماران در معرض خطر است و اگر کودکی نیز دارای بیماری زمینه‌ای باشد شامل او نیز می‌شود. اما در مجموع تزریق واکسن در کودکان هم مشکلی ندارد.

افرادی که جزء گروه‌های پرخطر هستند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند. سایر گروه‌های افراد نیز پوشش ماسک و شستن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی را مد نظر داشته باشند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر