شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاضربه‌ای که فیلترینگ به مشاغل زنان وارد کرد

ضربه‌ای که فیلترینگ به مشاغل زنان وارد کرد

ضربه‌ای که فیلترینگ به مشاغل زنان وارد کرد

این روزها فیلترینگ پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی ضربه سنگینی بر کسب‌وکارهای خرد و بازارگاه‌های آنلاین وارد کرده است. طبق آمارهایی که به‌تازگی مرکز پژوهش بتا منتشر کرده، زنان قربانی اصلی فیلترینگ اینستاگرام هستند؛ چرا که ۶۴ درصد از کسب‌وکارهای آنلاین بر بستر اینستاگرام در اختیار زنان است.

در این خصوص ‌مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران می‌گوید:

حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار کسب‌و‌کار دیجیتال در پلتفرم‌های اینترنتی فعالیت دارند که به‌دلیل محدودیت‌هایی که اِعمال شده تمام آن‌ها با مشکلات شدیدی مواجه شده‌اند. این کسب‌وکارها از اشتغال‌های بالایی نیز برخوردار بوده‌اند.

به گفته ‌فرزین فردیس، عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران: طبق بررسی‌های اخیر، قطعی اینترنت و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی محبوب به‌شکل مستقیم حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان به اقتصاد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات آسیب رسانده، این در حالی است که آمار سال گذشته بانک مرکزی نشان می‌دهد این بخش در تولید ناخالص ملی سهم ۳/ ۳ درصدی داشته است. ضمن این‌که این محدودیت‌ها به‌شکل غیر‌مستقیم نیز حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان به کسب‌وکارهای خارج از صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات که از خدمات این بخش بهره می‌برند هم آسیب رسانده است.

بر این اساس مجموع آمار خسارت وارد شده به کسب‌وکار‌ها طبق گزارش رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران به مرز ۸۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر