شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاطرح دارورسانی درب منزل بیماران خاص رایگان است

طرح دارورسانی درب منزل بیماران خاص رایگان است

طرح دارورسانی درب منزل بیماران خاص رایگان است

دکتر مهدی رضایی، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت درباره اجرای آزمایشی طرح دارو رسانی درب منزل بیماران خاص و صعب‌العلاج‌ گفت:

این طرح در شهر تهران با گروه هدف بیماران ام‌اس آغاز شده و به‌تدریج مشمول سایر بیماری‌های خاص خواهد شد.  اسامی این بیماران برای ما مشخص است و ابتدا با بیمار تماس می‌گیریم تا ببینیم تمایلی به دریافت دارو درب منزل دارند یا خیر، که در این مرحله آزمایشی ۶۰ درصد بیماران گروه هدف در تهران با دریافت دارو درب منزل موافقت کردند.

از آن‌جایی‌که داروها به‌شکل نسخه الکترونیک است زمانی‌که پزشک برای‌شان نسخه‌نویسی می‌کند، کد رهگیری به داروخانه‌ ۱۳ آبان می‌رود و سپس با رعایت زنجیره سرما دارو به آدرس بیمار ارسال می‌شود.

چون این طرح پایلوت را با مرکز دانشگاهی دنبال می‌کنیم، مرکز به‌شکل علمی با رعایت حفظ سلامت و ایمنی دارو کار دارورسانی را انجام می‌دهد. پس از ارسال دارو مشاوره تلفنی داروساز با بیمار هم انجام می‌شود تا سؤالات بیمار را پاسخ دهد و خلاء عدم حضور داروساز نداشته باشیم.

پس از سه ماه ارزیابی طرح، هزینه اثربخشی و دستاوردهای آن انجام می‌شود تا ببینیم آیا می‌توان در مورد سایر بیماری‌های خاص و حتی در سایر کلانشهرها هم این برنامه را دنبال کرد یا خیر.

برای طرح دارورسانی درب منزل، بیماران خاص ریالی پرداخت نخواهند کرد و تمام هزینه‌ها بر عهده سازمان بیمه‌ سلامت است. در صورت گسترش طرح به سایر بیماران ممکن است سازمان تصمیم دیگری اتخاذ کند، اما اکنون طرح دارورسانی درب منزل بیماران خاص رایگان است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر