شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهمقالات علمی داروییعلل ابتلا به سندروم پای بی‌قرار چیست؟

علل ابتلا به سندروم پای بی‌قرار چیست؟

علل ابتلا به سندروم پای بی‌قرار چیست؟

طاها لشگری، متخصص مغز و اعصاب گفت:

سندروم پای بی‌قرار، یک اختلال عصبی است که معمولاً در شب‌ها و به هنگام استراحت خود را بروز می‌دهد و با علائمی چون گزگز پا، خارش و یا گرگرفتگی همراه است.

بسیاری از اختلالات و بیماری‌ها جنبه ژنتیکی دارند. اختلال سندروم پای بی‌قرار نیز از آن دسته از اختلالات است که می‌تواند جنبه ارثی داشته‌ باشد.

ابتلا به این اختلال معمولاً در بانوان بیش از مردان است که مهم‌ترین عامل ابتلا به آن می‌تواند استرس باشد. افرادی که در معرض آسیب‌ و اختلالات عصبی قرار دارند بیش از سایر افراد به اختلال‌های این چنینی مبتلا می‌شوند. هم‌چنین سندروم پای بی‌قرار یک زنگ خطر برای بیماری‌هایی چون پارکینسون و ام‌اس است.

نارسایی کلیه یکی از دیگر از محرک‌های ابتلا به سندروم پای بی‌قرار است. افرادی که مبتلا به این سندروم هستند، مجبورند مرتب پای خود را تکان و حرکت دهند که ممکن است برای‌شان آزار دهنده باشد.

ایجاد تغییرات ساده در شیوه زندگی می‌تواند به کاهش علائم کمک کند. توصیه می‌شود افراد مبتلا به این سندروم برای تسکین دردها و اختلالات خود به حمام رفته و در زیر دوش آب‌گرم پاهای خود را ماساژ دهند.

رعایت بهداشت، خواب مناسب، ورزش‌کردن، پرهیز از استفاده دخانیات و کافئین می‌تواند در کاهش روند رشد این اختلال تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر