شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاعملکرد موفقیت‌آمیز داروی آزمایشی efruxifermin در مبتلایان به نوعی بیماری کبد چرب

عملکرد موفقیت‌آمیز داروی آزمایشی efruxifermin در مبتلایان به نوعی بیماری کبد چرب

عملکرد موفقیت‌آمیز داروی آزمایشی efruxifermin در مبتلایان به نوعی بیماری کبد چرب

آکرو تراپیوتیکس (Akero Therapeutics) اعلام کرد که داروی آزمایشی این شرکت در یک مطالعه فاز میانی برای درمان نوعی بیماری کبد چرب پس از نزدیک به دو سال باعث کاهش قابل‌توجه زخم کبدی شد. آکرو با این دارو یک بازار بالقوه چند میلیارد دلاری را هدف قرار داده است.

این دارو که افروکسی‌فرمین (efruxifermin) نام دارد، روی ۱۲۸ بیمار مبتلا به استئاتوهپاتیت مرتبط با اختلال متابولیک (MASH) با زخم یا فیبروز کبدی در شدت مرحله دو یا سه این بیماری مورد آزمایش قرار گرفت.

پس از ۹۶ هفته، بافت‌برداری از ۸۸ بیمار نشان داد که افروکسی‌فرمین در ۷۵ درصد از مصرف‌کنندگان این دارو با دُز بالاتر و ۴۶ درصد از بیمارانی که دُز پایین‌تری از این دارو را مصرف کردند در مقایسه با نرخ ۲۴ درصد از دریافت‌کنندگان دارونما، دست‌کم یک مرحله به کاهش اسکار در کبد کمک کرد.

هم‌چنین بیش از یک سوم از بیمارانی که این دارو را در دُز بالاتر و ۳۱ درصد با دُز پایین‌تر مصرف کردند در مقایسه با نرخ ۳ درصد از دریافت‌کنندگان دارونما، دست‌کم دو مرحله زخم کبدی در آن‌ها کاهش یافت.

به گفته یکی از تحلیلگران شرکت خدمات مالی و سرمایه‌گذاری جفریز، داده‌ها بالاتر از انتظارات سرمایه‌گذاران است و اوج فروش این دارو ۲ تا ۳ میلیارد دلار پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر