شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهامصرف مکمل Neptune's Fix منجر به تشنج و از دست‌دادن هوشیاری شده...

مصرف مکمل Neptune’s Fix منجر به تشنج و از دست‌دادن هوشیاری شده است

مصرف مکمل Neptune’s Fix منجر به تشنج و از دست‌دادن هوشیاری شده است

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر تشنج و از دست‌دادن هوشیاری مرتبط با مکمل Neptune’s Fix که gas station heroin نیز نامیده می‌شود به مصرف‌کنندگان هشدار داد تا از خرید یا مصرف این مکمل خودداری کنند.

این مکمل که به‌طور غیرقانونی با ادعای بهبود عملکرد مغز، و درمان بیماری‌هایی مانند اضطراب، افسردگی، و اختلال مصرف مواد افیونی فروخته می‌شود حاوی ماده به‌طور بالقوه خطرناکی به نام تیانپتین است.

مقام‌های بهداشتی آمریکا هشدار می‌دهند که این یک داروی تأییدنشده است که با خطر جدی سلامتی و حتی مرگ همراه است. تیانپتین توسط FDA برای استفاده پزشکی تأیید نشده است. باوجودِاین، برخی شرکت‌ها به‌طور غیرقانونی محصولاتی را به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کنند که حاوی تیانپیتین است.

سایر عوارض جانبیِ گزارش‌شده ناشی از مصرف داروهای حاوی تیانپتین شامل بی‌قراری، خواب‌آلودگی، گیجی، تعریق، ضربان قلب سریع، فشار خون بالا، حالت تهوع، استفراغ، کند شدن یا توقف تنفس، کُما و مرگ است.

با توجه به این‌که تیانپتین به‌‌راحتی در پمپ بنزین‌ها، ویپ و سیگارفروشی‌ها در دسترس است مردم اشتباها آن را ایمن و موثر تلقی می‌کنند. طبق گزارش مرکز سم‌شناسی آمریکا، موارد سوءمصرف تیانپتین افزایش قابل‌توجهی داشته است به‌طوری‌که از ۱۱ مورد بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳ به ۱۵۱ مورد در سال ۲۰۲۰ رسید.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر