چهارشنبه 2 اسفند 1402
7.8 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهامعضل عمده قانونی در تبلیغات پزشکی آسیب‌رسان

معضل عمده قانونی در تبلیغات پزشکی آسیب‌رسان

معضل عمده قانونی در تبلیغات پزشکی آسیب‌رسان

دکتر فربد رهنما، مدیرکل نظارت، ارزشیابی و اعتباربخشی سازمان نظام پزشکی با بیان این‌که قانون دیگری با عنوان قانون “ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت در رسانه‌های ارتباط جمعی و فضای مجازی” وجود دارد گفت:

این قانون در ۱۵ تیر ماه ۱۳۹۷ ابلاغ شد؛ عمدتا به خدمات سلامت هم می‌پردازد، اما بیشتر در حوزه فرآورده‌های سلامت‌محور است.

این آیین‌نامه اجرایی را باید سازمان غذا و دارو تدوین کند و بعد وزیر بهداشت تایید و ابلاغ می‌کند، اما چهار سال گذشته و هنوز این دستورالعمل تدوین و ابلاغ نشده است.

بر اساس ماده چهار این دستورالعمل انجام هرگونه تبلیغات امور پزشکی، نیازمند مجوز اخذ تبلیغات از سازمان نظام پزشکی است.

طبق دستورالعمل تبلیغات امور پزشکی، استفاده از هرگونه عبارت تشویقی در تبلیغات از قبیل تعیین درصد، پورسانت، جایزه، هدیه، اقساط، تضمینی، رایگان، تخفیف، ارائه وام و … ممنوع است.

هم‌چنین در ماده چهار این دستورالعمل اعلام شده که استفاده از صفات تفصیلی و عالی مانند بهترین، برترین، اولین متخصص در خاورمیانه و… در تبلیغات ممنوع است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر