شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاممنوعیت تعطیلی بخش‌های بستری در تعطیلات نوروزی

ممنوعیت تعطیلی بخش‌های بستری در تعطیلات نوروزی

ممنوعیت تعطیلی بخش‌های بستری در تعطیلات نوروزی

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت در خصوص طرح سلامت نوروزی درباره فعالیت بیمارستان‌ها گفت:

تیم‌های ویژه ارزیابی طرح سلامت نوروزی در ستاد دانشگاه‌ها تشکیل شده و بازدیدهای میدانی و روزانه از مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌های انجام می‌شود. بر اساس دستورالعمل ابلاغی معاونت درمان هرگونه تعطیلی بخش‌های بستری در تعطیلات نوروزی، ممنوع است.

حسن واعظی افزود: متخصصان طب اورژانس، بیهوشی و سایر متخصصان مقیم، در بیمارستان‌های عمومی دانشگاهی، مطابق برنامه شیفت کاری باید در مرکز باید حضور یابند. هم‌چنین حضور و یا دسترسی سریع به متخصصان سایر رشته‌ها تخصصی از جمله داخلی، زنان، اطفال و جراحی عمومی مورد تاکید است.

بنابر اعلام مسئولان وزارت بهداشت، به‌منظور جلوگیری از روند درمان بیماران مراکز شیمی‌درمانی و پرتودرمانی، مراکز دولتی شیمی‌درمانی و پرتودرمانی در تعطیلات نوروزی آماده ارائه خدمات به بیماران هستند و هم‌چنین یک سوم از تخت‌های درمانی سرپایی مراکز شیمی‌درمانی خصوصی به بیماران خدمات ارائه می‌دهند.

در طرح سلامت نوروزی همچنین تسهیلاتی برای بیماران خاص و صعب‌العلاج در نظر گرفته شده؛ به‌طوری که به گفته دکتر علیرضایی، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت امکان ارائه خدمات بهینه به بیماران صعب‌العلاج و خاص در کلینیک‌های مرتبط توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی در طرح سلامت نوروزی فراهم شده است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر