شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهدسته‌بندی نشدهموادی که موجب کاهش میل جنسی می‌شود

موادی که موجب کاهش میل جنسی می‌شود

موادی که موجب کاهش میل جنسی می‌شود

افراد زیادی هستند که غالبا استرس، خستگی، و کمبود خواب را مقصر از دست‌دادن میل جنسی‌شان می‌دانند، غافل از این‌که بروز این مشکل ممکن است در بشقاب غذای فرد پنهان شده باشد.

شیرین‌کننده‌های مصنوعی در نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های غیرالکلی بر میزان سطح سروتونین تأثیر می‌گذارند – هورمونی که تا حد زیادی مسئول امیال جنسی است. شیرین‌کننده‌های مصنوعی حاوی آسپارتام هستند – یک شیرین‌کننده غیرساکارید که برای طعم‌دهی مصنوعی نوشابه‌ها استفاده می‌شود، می‌تواند باعث کاهش سطح سروتونین و میل جنسی شود.

غذاهای فرآوری‌شده- نوشابه‌های رژیمی- الکل- مواد مخدر (ماری‌جوانا می‌تواند سطح هورمون تستوسترون را کاهش داده و به اختلال نعوظ در مردان کمک کند)- کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده- و محصولات حاوی سویا از جمله موادی هستند که منجر به کاهش میل جنسی می‌شوند.

یک مطالعه نشان می‌دهد که مصرف بیش از ۱۲۰ میلی‌گرم سویا در روز می‌تواند اثرات منفی بر سلامت جنسی داشته باشد. مصرف بیش از حد پنیر سویا، شیر سویا، یا سایر محصولات سویا نیز موجب کاهش تعداد اسپرم و سطح تستوسترون می‌شود.

تستوسترون و استروژن هر دو نقش اساسی در بدن زنان و مردان دارند، بنابراین عدم‌تعادل این هورمون‌ها می‌تواند میل جنسی افراد را کاهش یا افزایش دهد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر