شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاموج هشتم کرونا روی شاخه صعودی

موج هشتم کرونا روی شاخه صعودی

موج هشتم کرونا روی شاخه صعودی

معاون درمان وزارت بهداشت ضمن اشاره به موج هشتم کرونا در کشور با بیان این‌که در حال حاضر از نظر میزان تخت بیمارستانی، ذخیره دارو و پرسنل، مشکل خاصی در بیمارستان‌ها نداریم گفت:

احتمالا موج هشتم از موج‌های قبلی خفیف‌تر خواهد بود؛ با این حال اصلا نمی‌توان بی‌احتیاطی کرد.

در حال حاضر حدود یک درصد تخت‌های بیمارستانی‌ ما به بیماران محتمل، مشکوک و قطعی کووید۱۹ اختصاص دارد. زیرا ما بعد از مثبت شدن تست PCR موارد مشکوک و محتمل را کووید حساب می‌کنیم. بنابراین می‌توان گفت که یک درصد تخت‌های بیمارستانی کشور به بیماران تنفسی اختصاص دارد.

دکتر سعید کریمی افزود: در بیمارستان‌ها در زمینه سرم و دارو مشکل خاصی نداریم. ظاهرا در توزیع در مراکز خصوصی و داروخانه‌ها کمبودها و سهمیه‌بندی‌هایی وجود دارد. گفته می‌شود که تولید و واردات را افزایش داده‌اند. امیدواریم که این مشکلات و کمبودهای دارویی و سرم و … هرچه سریع‌تر رفع شود.

وقتی علائم در بیمار خفیف و در حد یک سرماخوردگی است، همان درمان‌های حمایتی و تسکینی موثر است، اما بیمارانی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند، حتما سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند تا بررسی‌های کامل انجام شود. بیماران عادی هم که بیماری زمینه‌ای ندارند، در صورتی‌که تنگی نفس، تب طولانی و علائم غیرعادی پیدا کردند، حتما بلافاصله به پزشک مراجعه کنند. علائم هم شامل همان تب، بدن درد، سرفه، در موارد درگیری ریه نیز تنگی نفس و … است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر