شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهانزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار برای پایان‌دادن به سرطان دهانه رحم اختصاص...

نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار برای پایان‌دادن به سرطان دهانه رحم اختصاص می‌یابد

نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار برای پایان‌دادن به سرطان دهانه رحم اختصاص می‌یابد

در نخستین مجمع جهانی مبارزه با بیماری سرطان دهانه رحم، اهداکنندگان جهانی خدمات سلامت نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار برای از بین‌بردن سرطان دهانه رحم اختصاص دادند.

بانک جهانی، بنیاد بیل و ملیندا گیتس، و آژانس کودکان سازمان ملل متحد یونیسف در یک بیانیه مشترک اعلام کردند که این بودجه برای گسترش دسترسی به واکسیناسیون، غربالگری و درمان در سراسر جهان اختصاص خواهد یافت.

به گفته آنان تقریباً هر دو دقیقه یک زن در جهان بر اثر سرطان دهانه رحم جان خود را از دست می‌دهد که حدود ۹۰ درصد آن‌ها در کشورهای کم‌درآمد و با درآمد متوسط زندگی می‌کنند، کشورهایی که دسترسی به واکسن‌های پیشگیرانه و هم‌چنین غربالگری و درمان در آن‌جا بسیار محدود است.

این در تضاد با بسیاری از کشورهای پردرآمد است که واکسن HPV را در دهه ۲۰۰۰ معرفی کردند. این واکسن در برابر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) که عامل اکثر سرطان‌های دهانه رحم در سراسر جهان است، محافظت ایجاد می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) پیش از این برای حمایت از دختران بیشتر، تغییر استراتژی واکسیناسیون دو یا سه دُز را به یک دُز  تأیید کرده است.

بانک جهانی ۴۰۰ میلیون دلار را طی سه سال، بنیاد بیل و ملیندا گیتس  ۱۸۰ میلیون دلار، و یونیسف ۱۰ میلیون دلار برای مبارزه با سرطان دهانه رحم اختصاص خواهند داد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر