شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاهشدار/ افزایش بیماری مننگوکوک در آمریکا

هشدار/ افزایش بیماری مننگوکوک در آمریکا

هشدار/

افزایش بیماری مننگوکوک در آمریکا

 مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) ضمن هشدار به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در مورد افزایش بیماری تهاجمی مننگوکوک از آن‌ها درخواست کرد تا از واکسیناسیون‌های لازم علیه این بیماری مهلک اطمینان حاصل کنند.

مننگوکوک که توسط باکتری نایسریا مننژیتیدیس ایجاد می‌شود یک عفونت باکتریایی جدی است که معمولا بر مغز، نخاع و گردش خون تاثیر می‌گذارد.

این مرکز گفت که تا ۲۵ ماه مارس، ۱۴۳ مورد از این بیماری در مقایسه با ۸۱ مورد در مدت‌زمان مشابه در سال گذشته گزارش شده است. افزایش عفونت‌ها عمدتا به یک سویه باکتریایی خاص در باکتری‌های مننگوکوکی گروه Y نسبت داده می‌شود.

به گفته CDC، عفونت با این سویه به‌طرزی بی‌تناسب افراد ۳۰ تا ۶۰ ساله، آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار و مبتلایان به اچ‌آی‌وی را تحت تاثیر قرار داده است، و از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی خواست تا در خصوص بیماری مننگوکوک در میان این جمعیت “شدیدا احتیاط” کنند.

این آژانس هم‌چنین هشدار داد که بیماران ممکن است که با عفونت خون یا مفصل و بدون علائم معمول مننژیت که شامل تب، سردرد، و سفتی گردن است مراجعه کنند.

در اکتبر ۲۰۲۳، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) واکسن پِن‌برایا (Penbraya) ساخت شرکت فایزر که نخستین واکسن برای محافظت در برابر پنج گروه باکتری مننگوکوک است را تایید کرد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر