شنبه 6 مرداد 1403
40.4 C
Tehran
خانهدسته‌بندی نشدهورزش‌کردن می‌تواند آسیب‌های ناشی از کم‌خوابی را کاهش دهد

ورزش‌کردن می‌تواند آسیب‌های ناشی از کم‌خوابی را کاهش دهد

ورزش‌کردن می‌تواند آسیب‌های ناشی از کم‌خوابی را کاهش دهد

خواب خوب و یک رژیم ورزشی صحیح، دو عامل مهمی هستند که محققان برای افزایش طول عمر توصیه می‌کنند. خواب ناکافی علاوه‌بر این‌که موجب احساس خستگی در فرد می‌شود می‌تواند باعث ایجاد چند بیماری از جمله فشار خون بالا، بیماری قلبی، و سکته شود.

یک مطالعه جدید با بررسی داده‌های ۹۲۲۲۱ بزرگسال ۴۰ تا ۷۳ ساله از بانک اطلاعات پزشکی بریتانیا (Biobank) در بازه زمانی هفت ساله نشان می‌دهد که حتی اگر خواب شبانه خوبی نداشته باشید، ورزش کافی می‌تواند آسیب‌های ناشی از کم‌خوابی را کاهش داده و حتی به فرد کمک کند تا عمر طولانی‌تری داشته باشد.

به گفته محققان این پژوهش: افرادی که کم می‌خوابند (کمتر از ۶ ساعت خواب در شب) و کم ورزش می‌کنند ۶۹ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی-عروقی، و افرادی که زیاد می‌خوابند (بیش از ۸ ساعت در شب) و کم ورزش می‌کنند ۲۱ درصد بیشتر نسبت به افرادی که ورزش می‌کنند در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند.

دکتر جیهوی ژانگ، محقق اصلی این پژوهش از بیمارستان مغز وابسته به دانشگاه پزشکی گوانگ‌ژو چین گفت: این مطالعه نشان داد که افزایش سطح فعالیت بدنی، خطرات مرگ‌و‌میر مرتبط با خواب کم یا خواب زیاد را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر