شنبه 5 اسفند 1402
11.7 C
Tehran
خانهدسته‌بندی نشدهپیاده‌روی را به یک عادت منظم و روزانه تبدیل کنیم

پیاده‌روی را به یک عادت منظم و روزانه تبدیل کنیم

پیاده‌روی را به یک عادت منظم و روزانه تبدیل کنیم

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که برای ورزش‌کردن باید عضو یک باشگاه شوند، تجهیزات گران‌قیمت بخرند یا یک مربی خصوصی داشته باشند. خوشبختانه پیاده‌روی یکی از بهترین و محبوب‌ترین ورزش‌هایی است که نیاز به تجهیزات فانتزی و مهارت خاصی ندارد. فواید پیاده‌روی مشابه سایر ورزش‌ها است و به بهبود سلامت جسمی، ذهنی، و عاطفی کمک می‌کند.

بهبود سلامت قلب- بهبود گردش خون- کمک به کاهش قند خون به‌ویژه با پیاده‌روی سریع- بهبود هضم غذا- کالری‌سوزی- تقویت سیستم ایمنی- بهبود خواب- اصلاح فرم بدن- افزایش سلامت روان- کاهش استرس و بهبود خلق‌و‌خو-  افزایش خلاقیت- تقویت استحکام استخوان‌ها-  کاهش درد مفاصل و کاهش افسردگی از مزایای این ورزش لذت‌بخش است.

یک مطالعه بر  روی ۱۲۱ زن یائسه نشان داد که افرادی که سه بار در هفته به‌مدت ۴۰ دقیقه در روز پیاده‌روی می‌کردند، کاهش قابل ملاحظه‌ای در روند درمان افسردگی داشتند.

تحقیقات نشان می‌دهد که به ازای هر دو هزار قدم در روز، خطر ابتلا به بیماری قلبی، سرطان و مرگ زودرس ۱۰ درصد کاهش می‌یابد. هم‌چنین بین ۹۸۰۰ تا ۱۰ هزار قدم در روز خطر ابتلا به زوال عقل را تا پنجاه درصد کاهش می‌دهد. و سرانجام این‌که یک متاآنالیز با حضور ۳۰۰ هزار شرکت‌کننده به کشف مهمی در زمینه دیابت دست یافت:

افرادی که به‌طور منظم و روزانه پیاده‌روی می‌کردند ۳۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار داشتند و پیاده‌روی سریع با کاهش ۴۱ درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط بود که علت این امر کنترل یا کاهش قند خون از طریق پیاده‌روی است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر