شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاکمبود بیش از ۱۰۰۰ تخت سوختگی در کشور

کمبود بیش از ۱۰۰۰ تخت سوختگی در کشور

کمبود بیش از ۱۰۰۰ تخت سوختگی در کشور

رئیس انجمن حمایت از بیماران سوختگی با اشاره به این‌که وضعیت پیشگیری و درمان سوختگی در کشور نامناسب است در عین‌حال نسبت به پوشش بیمه‌ای ضعیف درمان‌های سوختگی انتقاد کرد و گفت:

در مورد درمان سوختگی حاد، بیمه‌ها متاسفانه پانسمان‌های جدید و نوین که با تکنولوژی نانو و با قراردادن آنتی‌بیوتیک در الیاف پانسمان است که به بهبود سریع‌تر بیمار کمک می‌کند را پوشش نمی‌دهند. این پانسمان‌ها هم گران هستند و بیمارانی که پول دارند از این نوع پانسمان استفاده می‌کنند و سایر بیماران که وضعیت مالی مناسبی ندارند از همان پانسمان‌های قدیمی استفاده می‌کنند.

در زمان سوختگی حاد مشکلات دیگری در زمینه مشاوره‌های روانشناسی و روانپزشکی داریم که بیمه‌ها برای این‌ها هم محدودیت قائل هستند و یا در بخش کاردرمانی و فیزیوتراپی هم سقف قائل می‌شوند. پس از ترخیص بیمار از بیمارستان برای اینکه بدن گوشت اضافه نیاورد نیاز است که لباس مخصوص سوختگی پوشیده شود که این لباس هم تحت پوشش بیمه نیست.

دکتر محمدجواد فاطمی افزود: بر اساس پیش‌بینی وزارت بهداشت در سال ۱۳۹۴ نیاز به ۲۴۰۰ تخت سوختگی داشتیم ولی آمار فعلی تخت‌های سوختگی در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۳۵۰ تخت است؛ بنابراین حدود ۱۰۰۰ تخت سوختگی در کشور کم داریم و هزینه تجهیز هر یک تخت سوختگی هم بیش از ۲ میلیارد تومان برآورد می‌شود. در همان سال هم‌چنین پیش‌بینی شده بود که نیاز به ۴۵۰ تخت ویژه سوختگی داشتیم اما اکنون تعداد این تخت‌ها شاید حدود ۱۵۰ تخت باشد که مشخص می‌شود کمبود شدید است. البته امیدواریم با پیشگیری نیاز به تخت از بین برود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر