شنبه 6 مرداد 1403
35.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاگپ‌و‌گفت دنیای سلامت‌و‌دارو با ریاست انجمن داروسازان ایران/ اطلاعات مردم باید...

گپ‌و‌گفت دنیای سلامت‌و‌دارو با ریاست انجمن داروسازان ایران/ اطلاعات مردم باید نزد وزارت بهداشت محفوظ بماند

گپ‌و‌گفت دنیای سلامت‌و‌دارو با ریاست انجمن داروسازان ایران/

اطلاعات مردم باید نزد وزارت بهداشت محفوظ بماند

دکتر شهرام کلانتری خاندانی، ریاست انجمن داروسازان ایران در پاسخ به سوال خبرنگار «دنیای سلامت و دارو» گفت:

در ماجرای پلتفرم‌ها گفته‌اند که اطلاعات و دیتای مردم نزد وزارت بهداشت می‌ماند و ما به این قول اعتماد کرده‌ایم.

سازمان غذا و دارو به واسطه این‌که ارتباط ساختاری در طول وزارت بهداشت دارد، موظف است که به دستور وزیر عمل کند و موضوع باید محفوظ و محرمانه باقی بماند و…

هم‌چنین سازمان آیین‌نامه‌ای را هم تنظیم کرده‌اند و به اطلاع ما هم رسانده‌اند.

در ماجرای پلتفرم‌ها اگر آن چارچوبی که در سازمان غذا و دارو برای این‌ آیین‌نامه دیده شده، رعایت بشود بسیاری از دغدغه‌های جامعه داروسازی و جامعه پزشکی در خصوص محرمانگی اطلاعات بیماران و در خصوص قانون دارو مرتفع می‌شود.

ولی اگر این کار انجام نشود و یک چیز بنویسند و یک چیز دیگری را عمل کنند یا در مسیر تصویب، این نهادهای غیرکارشناس بیایند وسط و فارغ از این‌که تولیت با وزارت بهداشت است، و نظر وزارت بهداشت چه است، مطالب دیگری را عنوان کنند، آن وقت دیگر همانی می‌شود که نباید بشود و امیدوارم این‌چنین نشود.

سازمان غذا و دارو به‌عنوان رگولاتوری باید جلوی پلتفرم بایستد و انجمن که مردم‌نهاد است بیاید از دولت حمایت کند و ما هم به‌عنوان بدنه از موضوع کاملا مراقبت کنیم.

من فکر می‌کنم که با روشنگری‌ها و در واقع موضع‌گیری‌هایی که تمام ارکان سلامت کردند، یعنی رئیس نظام پزشکی، رئیس شورای عالی نظام پزشکی، کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی، انجمن داروسازان ایران، سندیکای تولید و… همه ارکان جامعه داروسازی به لحاظ حرفه‌ای و البته در بخش علمی رؤسای دانشکده‌های داروسازی در سراسر کشور مخالفت خودشان را با اقدامات غیر کارشناسی و شتابزده اعلام کردند و تذکرات‌شان را دادند.

تذکرات شنیده شده. یعنی الان هیچ مقام مسئولی در کشور نیست از حوزه‌های اجرایی، از حوزه‌های مقننه، و حوزه‌های مرتبط با امنیت مردم، هیچ مقام مسئولی نمی‌تواند بگوید که من این موضوعی را که شما الان راجع به آن دغدغه دارید، نشنیدم و این شنیده‌شدن به نظرم منتج به نتایج خوب خواهد شد. عموما این‌طوری است که اگر مسئولان متوجه رخداد و فاسد موضوعات بشوند، موضع‌گیری‌های‌شان تغییر می‌کند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر