شنبه 6 مرداد 1403
35.4 C
Tehran
خانهدسته‌بندی نشده۷ ماده غذایی برای افزایش تعداد اسپرم

۷ ماده غذایی برای افزایش تعداد اسپرم

۷ ماده غذایی برای افزایش تعداد اسپرم

اگر قصد بچه‌دار شدن دارید، ممکن است توجه شما به تعداد اسپرم معطوف شود، زیرا در صورت سالم‌بودن و تعداد نرمال اسپرم احتمال بارداری همسرتان بیشتر است. طبق اعلام کلینیک مایو، تعداد طبیعی اسپرم ۱۵ میلیون در هر میلی‌لیتر منی یا ۳۹ میلیون اسپرم در هر انزال است.

غذاهای مناسب برای افزایش تعداد اسپرم:

*موز: سرشار از ویتامین B۱، A، و C است. این ویتامین‌ها برای تولید اسپرم قوی و سالم‌تر به بدن شما کمک می‌کنند. علاوه‌بر این، قدرت تولید اسپرم را افزایش می‌دهند. به‌غیر از این ویتامین‌ها، موز دارای آنزیمی با نام بروملین است که به افزایش میل جنسی در مردان کمک می‌کند.

*گردو: بهترین منبع از اسیدهای چرب امگا۳ که با افزایش جریان خون در بیضه‌ها به تقویت اسپرم کمک می‌کند. گردو حاوی ملاتونین است. افزایش سطح ملاتونین خون به‌دلیل مصرف گردو باعث بهبود خواب می‌شود و هم‌چنین به شما کمک می‌کند تا جوان و سالم بمانید.

*سیر: یک گیاه بسیار محبوب برای تقویت سیستم ایمنی. حاوی ویتامین B۶ و سلنیوم است که هر دو نقش زیادی در تولید اسپرم سالم و قوی دارند. سیر، ناخالصی‌های خون را از بین می‌بَرد و جریان خون بیشتری را به بیضه‌ها می‌رساند. هم‌چنین داری آلیسین است که گردش خون را در اندام‌ها بهبود می‌بخشد و از اسپرم در برابر هر گونه آسیب محافظت می‌کند.

*تخم‌مرغ: یک منبع غنی از پروتئین با کیفیت بالا. هم‌چنین حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین D، E،  K، B۶، کلسیم و روی است. این ویتامین‌ها و مواد معدنی نقش حیاتی در تولید اسپرم سالم و قوی دارند.

*شکلات تلخ: دارای مقادیر مناسبی از فیبر و مواد معدنی، و یک منبع غنی از آنتی‌اکسیدان است. شکلات تلخ دارای اسید آمینه L-Arginine HCL است که به افزایش حجم و تعداد اسپرم کمک می‌کند.

*کلم بروکلی: یک سبزی معروف با مواد مغذی بالا. سرشار از اسید فولیک که به ویتامین B۶ معروف است و به بارداری زنان کمک می‌کند. مطالعات اخیر نشان می‌دهد مصرف روزانه کلم بروکلی باعث افزایش تعداد اسپرم در مردان می‌شود.

*انار: سرشار از عناصر غذایی متعددی است. یک فنجان انار حاوی: ۷ گرم فیبر- ویتامین سی: ۳۰ درصد از میزان توصیه‌شده در رژیم غذایی- فولات: ۱۶ درصد از میزان توصیه‌شده در رژیم غذایی- ۳ گرم پروتئین- ویتامین کا: ۳۶ درصد از میزان توصیه‌شده در رژیم غذایی- پتاسیم: ۱۲ درصد از میزان توصیه‌شده در رژیم غذایی.

انار هم‌چنین مملو از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با رادیکال‌های آزاد در جریان خون مبارزه می‌کند و باعث افزایش تعداد اسپرم می‌شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر