یکشنبه 2 دی 1403
4.8 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاتست کارایی ضدآفتاب با آینه‌های UV ترفندهای تبلیغاتی است

تست کارایی ضدآفتاب با آینه‌های UV ترفندهای تبلیغاتی است

تست کارایی ضدآفتاب با آینه‌های UV ترفندهای تبلیغاتی است

رئیس آزمایشگاه کنترل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی آزمایشگاه مرجع سازمان غذا‌و‌دارو در مورد تست کارایی ضدآفتاب با آینه‌های UV گفت: از نظر علمی طرح چنین مواردی بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و باعث سردرگمی و نگرانی مصرف‌کننده‌ها می‌شود.

دکتر شهرام شعیبی افزود: آینه‌های UV محدوده کوچکی از اشعه UVA را در بازه‌های ۳۲۰ تا ۴۰۰ میلی‌متری به‌صورت می‌تابانند؛ بنابراین فقط ضد آفتاب‌های حاوی UVA در این تست موفق می‌شوند و ضدآفتاب‌های حاوی UVB که در طول ‌موج ۲۸۰ تا ۳۲۰ میلی‌متری منتشر می‌شوند از سوی این آینه‌ها پوشش داده نمی‌شوند.

این آینه‌ها از طیف  UVA تست‌های مضر را به پوست نمی‌تابانند و بخشی را که تاثیر کمتری دارد، منتشر می‌کنند؛ زیرا در غیر این‌صورت این آینه‌ها می‌توانند باعث آسیب‌های جدی به پوست شوند در نتیجه این آینه‌ها UV طول‌ موج‌های پایین مضر که در حوزه تاثیر کرم‌های ضدآفتاب هستند را پوشش می‌دهند.

هم‌چنین این آینه‌ها فقط ضدآفتاب‌هایی که در فرمولاسیون آن‌ها از مواد شیمیایی استفاده شده است تحت‌پوشش قرار می‌دهند و فقط ضدآفتاب‌های فوق اشعه UV را جذب می‌کنند و چون در ساخت ضدآفتاب‌های فیزیکی از زینک یا تیتانیوم که نور UV را انعکاس می‌دهند، استفاده شده است؛ پس در این تست کارایی ندارد.

باتوجه‌ به موارد فوق، این آینه‌ها نمی‌توانند تست مناسبی برای کارایی و اثربخشی ضدآفتاب‌ها باشند. زیرا اگر قرار باشد فقط نوع خاصی از ضدآفتاب را شناسایی کنند بیشتر باعث سردرگمی و نگرانی مصرف‌کننده‌ها می‌شوند و نظر به دقت عمل پایین این آینه‌ها بیشتر به‌عنوان روش‌های تبلیغاتی از آن‌ها استفاده می‌شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر