جمعه 27 مهر 1403
27.8 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاضرورت تغییر الگوی مصرف دارو

ضرورت تغییر الگوی مصرف دارو

ضرورت تغییر الگوی مصرف دارو

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به افزایش مصرف دارو در کشور گفت:

موضوع افزایش مصرف دارو یک کلاف سردرگم است که باعث ایجاد سؤال در ذهن سیاست‌گذاران تامین دارو شده به‌طوری که مصرف سرم‌های تزریقی از ۱۱ میلیون عدد در ماه به ۲۵ میلیون عدد در ماه رسیده و حل این مسئله با کمک اساتید دانشگاه‌ها و پزشکان بیمارستانی قابل‌حل است. سازمان غذا و دارو معتقد است باید الگوهای تجویز از سوی همکاران پزشک تغییر پیدا کند.
دکتر سید حیدر محمدی افزود: اخیرا دچار کمبود دارو شده بودیم که بروز چنین رخدادهایی ناشی از مغفول‌ماندن بخش فارماکواپیدمیولوژی است چراکه در مواقعی ممکن است الگوی مصرف دارو در کشور تغییر پیدا کند و باید مانع از کمبود دارو و هم‌چنین کاهش کیفیت دارو شویم.

مصرف آنتی‌بیوتیک با کمک داروسازان بالینی و بیمارستانی و بخشی از طریق اقتصادی، منطقی‌تر شد و با اصلاح الگو در یکی از بیمارستان‌ها ماهیانه یک میلیارد تومان هزینه‌های غیرمنطقی مرتبط با دارو و تجهیزات کاهش یافت. برای تغییرات در این حوزه ابتدا باید جامعه متخصصین و پزشکان و داروسازان به تمامی مسائل و مشکلات مربوط به این مسئله و روش‌های حل آن آگاه شوند و در مرحله بعد آگاه‌سازی مردم قرار دارد و مردم باید در جریان اقدامات انجام‌شده در این  حوزه قرار بگیرند.
انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر