شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاهشدار بریتانیا نسبت به شیوع بیماری سرخک

هشدار بریتانیا نسبت به شیوع بیماری سرخک

هشدار بریتانیا نسبت به شیوع بیماری سرخک

آژانس امنیت سلامت بریتانیا (UKHSA) روز جمعه هشدار داد که شیوع سرخک در بخش مرکزی انگلستان ممکن است به سایر شهرها نیز سرایت کند مگر این‌که اقدام فوری برای افزایش جذب واکسیناسیون انجام شود.

به گفته این آژانس، از اول اکتبر سال گذشته تاکنون ۲۰۶ مورد تایید شده و ۱۳۰ مورد احتمالی ابتلا به سرخک در میدلنز غربی وجود داشته که اکثر آن‌ها کودکان ۱۰ سال به پایین بوده‌اند.

یک گزارش از سازمان جهانی بهداشت (WHO) و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) در نوامبر ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۲ یک افزایش سالانه “مبهوت‌کننده” در موارد ابتلا به سرخک و مرگ‌و‌میر ناشی از این بیماری  در جهان وجود داشت.

سرخک یکی از مُسری‌ترین ویروس‌ها در جهان است اما با دو دُز واکسن قابل‌پیشگیری است. همه‌گیری کووید۱۹ به‌طور گسترده تلاش‌های معمول ایمن‌سازی از طریق واکسیناسیون را در سراسر جهان مختل کرد  و روند بازگشت آن به وضع قبل کُند بوده است.

در بریتانیا واکسن MMR [واکسنی برای پیشگیری از سرخک، اوریون، و سرخجه] بخشی از برنامه معمول ایمن‌سازی دوران کودکی است که توسط سرویس سلامت همگانی بریتانیا (NHS) با بودجه دولتی ارائه می‌شود. UKSHA گفت که در برخی مناطق و گروه‌ها در لندن پوشش واکسیناسیون نخستین دُز MMR در سن دو سالگی به ۶۹.۵ درصد رسیده است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر