چهارشنبه 2 آبان 1403
10 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادها۱۷ سپتامبر؛ روز جهانی ایمنی بیمار

۱۷ سپتامبر؛ روز جهانی ایمنی بیمار

۱۷ سپتامبر؛ روز جهانی ایمنی بیمار

روز جهانی ایمنی بیمار با موضوع “درگیر کردن بیماران در ایمنی بیمار” برگزار می‌شود تا نقش مهمی که بیماران، خانواده‌ها و مراقبان در ایمنی مراقبت‌های بهداشتی ایفا می‌کنند، به رسمیت شناخته شود.

شواهد نشان می دهد که وقتی با بیماران به‌عنوان شریک مراقبت از خودشان رفتار می‌شود، دستاوردهای قابل‌توجهی در ایمنی، رضایت بیمار، پایبندی به مراقبت، و نتایج سلامت حاصل می‌شود. با تبدیل‌شدن به یکی از اعضای فعال تیم مراقبت‌های بهداشتی، بیماران می‌توانند به ایمنی مراقبت از خود و سیستم مراقبت‌های بهداشتی به‌طور کلی کمک کنند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) از طریق شعار “صدای بیماران را بشنوید!” از همه ذینفعان می‌خواهد تا با انجام اقدامات لازم اطمینان حاصل کنند که بیماران در تدوین سیاست‌ها مشارکت دارند، در ساختارهای حاکمیتی نمایندگی دارند، در طراحی استراتژی‌های ایمنی مشارکت دارند و شرکای فعال در مراقبت از خودشان هستند.

این تنها با فراهم‌کردن بسترها و فرصت‌هایی برای بیماران، خانواده‌ها و جوامع مختلف امکان‌پذیر است تا صدای‌شان، نگرانی‌ها، انتظارات و ترجیحات خود را برای ارتقای ایمنی، محوریت بیمار، اعتماد و برابری به گوش همه برسانند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر