دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
19.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاآیا مکمل‌های کراتین علائم کووید طولانی را کاهش می‌دهد؟ پاسخ تحقیق جدید...

آیا مکمل‌های کراتین علائم کووید طولانی را کاهش می‌دهد؟ پاسخ تحقیق جدید آری است

آیا مکمل‌های کراتین علائم کووید طولانی را کاهش می‌دهد؟ پاسخ تحقیق جدید آری است

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مکمل‌‌‌های کراتین، پتانسیل کاهش سندرم خستگی پس از ویروس (PVFS) ناشی از کووید۱۹ را دارند. در این تحقیق ‌که اخیرا در مقیاس کوچک انجام، و در نشریه Food Science and Nutrition  منتشر شد، محققان آلمانی دریافتند که مکمل‌های کراتین می‌توانند برخی از علائم مرتبط با کووید طولانی مانند اختلالات خواب، سرگیجه، درد قفسه سینه، افسردگی و اضطراب را که ممکن است هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال ها طول بکشد، تسکین دهند و افرادی که مکمل کراتین را به مدت سه ماه مصرف کردند، بهبود قابل‌توجهی در علائم PVFS خود داشتند.

بر اساس این مطالعه، افزایش کراتین در مغز منجر به بهبود عملکرد مغز شد، به‌طوری که شرکت‌کنندگان گزارش کردند که  طی سه ماه بعدی نیز ۷۷.۸ درصد کاهش در مشکلات تمرکز داشتند و هیچ مشکلی در طول شش ماه بعدی وجود نداشت.

پس از شش ماه، شرکت‌کنندگان بهبودهایی را در علائم خود نسبت به گروهی که دارونما دریافت کردند نشان دادند، مانند کاهش درد بدن، بهبود تنفس، بهبود حس چشایی، کاهش سردرد، و بهبود علائم مِه مغزی که باعث مشکلات تمرکز می‌شد.

کراتین یک اسید آمینه است که بیشتر در ماهیچه‌های بدن و هم‌چنین مغز قرار دارد. اکثر مردم کراتین را از منابعی مانند غذاهای دریایی و گوشت قرمز دریافت می‌کنند. هم‌چنین به‌دلیل پتانسیل آن برای افزایش عملکرد ورزشی و توده عضلانی به‌طور گسترده به‌عنوان یک مکمل غذایی استفاده می‌شود.

انتهای پیام

 

 

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر