دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
19.9 C
Tehran
خانهاخبار تغذیه و سلامتآیا «کاهوی رومی» فواید بیشتری نسبت به سایر کاهوها دارد؟

آیا «کاهوی رومی» فواید بیشتری نسبت به سایر کاهوها دارد؟

آیا «کاهوی رومی» فواید بیشتری نسبت به سایر کاهوها دارد؟

کاهو یک گیاه چندکاره است که برخی آن را به‌صورت سالاد یا یک جایگزین سالم به‌عنوان نان مصرف می‌کنند. انواع مختلفی از کاهو وجود دارد که اکثرا از نظر شکل و تاحدودی از نظر طعم با هم متفاوت هستند.

در حالی‌که همه کاهوها فراهم‌کننده ویتامین‌ها و مواد معدنی‌اند، کاهوی رومی حاوی مقادیر بیشتری از ویتامین C، K، و A و مقادیر کمی پتاسیم، آهن، مولیبدن، و فیبر است.

ویتامین A از سلامت چشم حمایت می‌کند و باعث رشد و فعالیت سلولی می‌شود. ویتامین C به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و به تشکیل رگ‌های خونی، غضروف، ماهیچه‌ها و کلاژن در استخوان‌ها و هم‌چنین به جذب و ذخیره آهن کمک می‌کند. ویتامین K یک ویتامین محلول در چربی است که به لخته‌شدن خون به‌طور طبیعی کمک کرده و در سلامت استخوان‌ها نقش دارد.

کاهوی رومی حاوی فولات نیز است که مصرف آن در دوران بارداری به‌دلیل نقش آن در تشکیل DNA و RNA توصیه می‌شود. خواص فولات شامل بهبود عملکرد سیستم گوارش و پیشگیری از سرطان‌های رایج، بیماری‌های قلبی/عروقی، ناباروری، سکته مغزی، زوال‌عقل و بیماری آلزایمر است.

واقعیت این است که عملکرد کلی انواع مختلف کاهو به لحاظ تغذیه‌ای شبیه به هم است اما هر چه رنگ کاهو تیره‌تر باشد آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری دریافت خواهید کرد.

گیاهان سبز شامل سبزیجاتی مانند کاهو، آرگولا، اسفناج، کلم، کلم‌پیچ، کلم چینی و غیره می‌شود. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC)، این گیاهان منابع سالمی از ویتامین‌ها، و مواد مغذی هستند که از ما در برابر بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و سرطان محافظت می‌کنند.

نکته: گرچه برخی سبزیجات فواید آبرسانی بالاتری دارند اما این امر بدین معنی نیست که مقادیر بیشتری از آن‌ها را به‌جای آب بخورید.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر