دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
21.5 C
Tehran
خانهاخبار تغذیه و سلامتاز مصرف شیرین‌کننده‌های غیرقندی به‌منظور کاهش وزن اجتناب کنید

از مصرف شیرین‌کننده‌های غیرقندی به‌منظور کاهش وزن اجتناب کنید

از مصرف شیرین‌کننده‌های غیرقندی به‌منظور کاهش وزن اجتناب کنید

شیرین‌کننده‌های غیرقندی (NSS) به‌عنوان جایگزینی کم‌کالری در مقایسه با شکر محبوبیت پیدا کرده‌اند. اما سازمان جهانی بهداشت (WHO)  با ارزیابی ۲۸۳ مطالعه مشخص کرده که استفاده از NSS ممکن است هیچ کمکی در درازمدت برای کاهش چربی بدن نکند.

فرانچسکو برانکا، مدیر بخش تغذیه و ایمنی مواد غذایی WHO گفت: مردم باید راه‌های دیگری مانند مصرف مواد غذایی با قندهای طبیعی از جمله میوه‌ها یا غذاها و نوشیدنی‌های شیرین‌نشده را در نظر بگیرند و برای بهبود سلامت‌شان به‌طور کلی مصرف شیرینی را کاهش دهند. NSS فاکتورهای ضروری رژیم غذایی نیستند و ارزش غذایی ندارند.

این سازمان در آخرین دستورالعمل‌های خود هشدار داده که استفاده طولانی‌مدت از شیرین‌کننده‌های مصنوعی دارای برخی عوارض زیان‌بار مانند افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی/عروقی و مرگ‌‌و‌میر است. دستورالعمل جدید مبتنی بر ارزیابی آخرین مقالات علمی چاپ‌شده است و تأکید می‌کند استفاده از شیرین‌کننده‌های غیرقندی راهکار خوبی برای دستیابی به کاهش وزن با کاهش دریافت انرژی در رژیم غذایی نیست.

WHO در سال ۲۰۱۵ توصیه کرد که استفاده روزانه از قندهای آزاد در کودکان و بزرگسالان باید کمتر از ۱۰ درصد کل انرژی دریافتی آن‌ها از مواد غذایی باشد که به‌دنبال این دستورالعمل شیرین‌کننده‌های غیرقندی محبوبیت فزاینده‌ای به دست آوردند.

انتهای پیام

 

 

 

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر