دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
19.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهااعتبار ۹ همتی برای حمایت ویژه از بیماران خاص و صعب‌العلاج 

اعتبار ۹ همتی برای حمایت ویژه از بیماران خاص و صعب‌العلاج 

اعتبار ۹ همتی برای حمایت ویژه از بیماران خاص و صعب‌العلاج 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به عمر دو ساله صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، از اعتبار ۹ همتی برای این صندوق در سال جاری خبر داد و گفت:

حدود ۲ سال از عمر صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد. هنگامی‌که این صندوق ایجاد شد، میزان بودجه تخصیص‌یافته معادل ۵ همت (۵هزار میلیارد تومان) بود و در سال گذشته به ۷ همت رسید.

دکتر محمد مهدی ناصحی با بیان این‌که داروهای گران‌قیمت تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند، افزود: داروهای گرانقیمت بیماران SMA، هموفیلی و سرطانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند. هم‌چنین بسته‌های مربوط به این بیماران در حال تکمیل است؛ به‌نحوی که با توجه به میزان اعتبارات خود بتوانیم بیشترین پوشش حمایتی را داشته باشیم.

برخی بیماران از خدمات صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بی‌اطلاع هستند؛ بیماران مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، MS، بیماری‌های مزمن کلیه، MPS، هپاتیت سی، انواع سرطان‌ها، اوتیسم، بیماری‌های قلبی عروقی، انواع سکته‌های مغزی، پیوند اعضا، بیماری‌های روانی مزمن، دیابت، صرع، آسیب‌های شنوایی شدید و عمیق، دوشن، ۲۱ بیماری متابولیک، ای‌بی، ALS و برخی بیماری‌ها که از نظر شیوع کم هستند اما پرهزینه به حساب می‌آیند تحت پوشش حمایتی قرار دارند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر