دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
19.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاافزایش تنش گرمایی مضر برای سلامتی در اروپا

افزایش تنش گرمایی مضر برای سلامتی در اروپا

افزایش تنش گرمایی مضر برای سلامتی در اروپا

سرویس رصد تغییرات آب و هوایی کوپرنیک اتحادیه اروپا و سازمان جهانی هواشناسی (WMO) اعلام کردند که هم‌زمان با تغییرات آب‌و‌هوا که باعث افزایش دما شده است اروپا به‌طوری فزاینده با دوره‌های گرمای شدید مواجه می‌شود، گرمایی که بدن انسان نمی‌تواند تحمل کند.

در گزارشی در مورد آب‌و‌هوای اروپا، کوپرنیک و WMO به اوضاع حاد سال ۲۰۲۳ اشاره کردند، از جمله موج گرما در ماه ژوئیه که به ۴۱ درصد از جنوب اروپا گسترش یافت.

گرمای شدید، خطرات خاصی را به لحاظ سلامتی برای کارگران در فضای باز، افراد مسن و مبتلایان به بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی/عروقی و دیابت ایجاد می‌کند.

در این گزارش آمده  که مرگ‌و‌میر ناشی از گرما در اروپا در ۲۰ سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است. هم‌چنین انتشار گازهای گلخانه‌ای بزر‌گ‌ترین عامل گرمای استثنایی در سال ۲۰۲۳ بوده است. عواملی از جمله الگوی آب‌و‌هوایی پدیده ال‌نینو نیز در این امر نقش داشتند.

آژانس محیط زیست اتحادیه اروپا ماه گذشته از دولت‌ها خواست تا سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی را برای تغییرات آب‌و‌هوایی آماده کنند و خواستار پیروی از قوانین اتحادیه اروپا به‌منظور محافظت از کارگران در فضای باز از گرمای شدید شد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر