دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
19.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهااهدایی سازمان جهانی بهداشت به سازمان اورژانس ایران: ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی...

اهدایی سازمان جهانی بهداشت به سازمان اورژانس ایران: ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب و ۱۲۵۰ پد شوک الکتریکی قلب

اهدایی سازمان جهانی بهداشت به سازمان اورژانس ایران: ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب و ۱۲۵۰ پد شوک الکتریکی قلب

سازمان جهانی بهداشت به‌منظور تقویت خدمات پزشکی اورژانس، ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب خارجی خودکار به‌همراه ۱۲۵۰ پد شوک الکتریکی قلب را با کمک مالی اتحادیه اروپا تهیه و به سازمان ملی اورژانس ایران اهدا کرده است.

این تجهیزات به‌طور قابل‌توجهی ظرفیت پیش‌بیمارستانی سازمان اورژانس را افزایش خواهد داد. اقلام اهدایی قرار است در استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان توزیع شوند. دستگاه دفیبریلاتور می‌تواند نجات‌بخش زندگی در هنگام ایست قلبی ناگهانی باشد. این وسیله ریتم ضربان قلب را به‌طور موثر پایش کرده و با ارسال شوک‌های الکتریکی عملکرد طبیعی قلب را احیا می‌کند.

دکتر سیدجعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، در رابطه با اهدای این دستگاه‌ه‌ها گفت: با افزایش فراهم بودن دفیبریلاتور، امدادگران و پرسنل اورژانس در استان‌های مربوطه برای ارائه مراقبت‌های مؤثر و به‌موقع به افراد نیازمند مجهزتر خواهند شد.

اهدای این تجهیزات که مشترکاً از سوی دفتر کمک‌های انسانی اتحادیه اروپا تامین مالی شده، تاکیدی است بر تعهد ما نسبت به تقویت نظام سلامت و ارتقای خدمات پزشکی اورژانس برای جمعیت‌های آسیب‌پذیر.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر