دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
25.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهابرخی چشم‌پزشکان بیمار را در اتاق عمل به دست تکنسین‌ها می‌سپارند

برخی چشم‌پزشکان بیمار را در اتاق عمل به دست تکنسین‌ها می‌سپارند

برخی چشم‌پزشکان بیمار را در اتاق عمل به دست تکنسین‌ها می‌سپارند

رئیس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران گفت: برخی چشم‌پزشکان متقاضیان را به‌صورت گروهی به اتاق عمل برده و آن‌ها را به دست تکنسین‌هایی که اطلاعات و تجربه کافی در زمینه عمل جراحی ندارند، می‌سپارند که این امر در بسیاری از موارد صدمات جبران‌ناپذیری به چشم بیمار وارد می‌کند.

دکتر پرویز زرین‌بخش با هشدار نسبت به تبلیغ عمل جراحی لیزیک چشم در فضای مجازی افزود: این در حالیست که انجام عمل لیزیک مستلزم انتخاب صحیح بیمار و عمل جراحی توسط خود پزشک و مراقبت‌های پس از عمل است. منفعت‌طلبی برخی چشم‌پزشکان باعث می‌شود حتی افرادی که گزینه مناسبی برای جراحی چشم نیستند، نیز برای عمل لیزیک به اتاق عمل فرستاده شوند.

برخی چشم‌پزشکان نیز برخلاف روش‌های استاندارد تعداد زیادی از بیماران را که با تبلیغات بازاری مثل برگزاری جشنواره اعطای تخفیف یا جایزه در شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام گردآوری کرده‌اند و خارج از استانداردهای پزشکی به اتاق عمل می‌فرستند. اعمال فوق به دور از شأن پزشکی و لطمه‌زننده به سلامت متقاضیان عمل است.

از متقاضیان عمل لیزیک چشم درخواست می‌شود به دور از هیاهوهای تبلیغاتی و وعده‌های فریبنده‌ای چون تخفیف و جایزه، پیش از عمل جراحی در انتخاب چشم پزشک دقت لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر