دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
25.7 C
Tehran
خانهاخبار تغذیه و سلامتبهترین مکمل‌ها برای سلامت مغز

بهترین مکمل‌ها برای سلامت مغز

بهترین مکمل‌ها برای سلامت مغز

سلامت شناختی موضوعی است که افراد نه تنها با افزایش سن بلکه در هر زمان خواهان بهبود عملکرد مغز، تمرکز، و وضوح ذهن هستند. در حالی‌که متخصصان همواره تأکید می‌کنند که رژیم غذایی سالم (از جمله مصرف سبزیجات برگ‌پهن، انواع توت‌ها، آجیل، غلات کامل، ماهی، مرغ،  لوبیا، روغن زیتون، و … ) از مهم‌ترین مؤلفه‌های حمایت از سلامت مغز به شمار می‌رود، تحقیقات نشان می‌دهند که برخی مکمل‌ها می‌توانند به حمایت از سلامت شناختی و پرکردن شکاف‌های تغذیه‌ای به‌ویژه در افراد مسن و پیروی‌کنندگان از رژیم‌های غذایی محدود، کمک کنند.

تغذیه فراتر از سوخت‌رسانی به بدن بر سلامت شناختی و عملکرد مغز تأثیر می‌گذارد. در واقع مواد مغذی موجود در غذاهایی که می‌خوریم می‌تواند بر خطر ابتلا به بیماری‌های عصبی تأثیر بگذارد.

بهترین مکمل‌ها برای سلامت مغز:

اسیدهای چرب امگا۳- کراتین- کافئین- ال‌تیانین- ویتامین D- کولین- ریسفیراتول- قارچ یال شیر- منیزیم- تئوبرومین- فسفاتیدیل‌سرین- و ویتامین‌های گروه B است.

مصرف آب یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای حمایت از سلامت مغز است. حدود ۷۳ درصد از مغز و سیستم عصبی مرکزی از آب تشکیل شده است. مؤسسه پزشکی آکادمی‌های ملی آمریکا به زنان توصیه می‌کند که روزانه حدود ۱۱ فنجان آب و مردان ۱۸ فنجان آب مصرف کنند، و از مایعات موجود در میوه‌ها، سبزیجات، و سایر غذاهای غنی از آب بهره‌مند شوند.

با این‌حال، مصرف بسیار زیاد آب می‌تواند برای بدن حکم سم را داشته باشد. اگر مقادیر بیش از حد آب را سریع‌تر از آن‌چه که کلیه‌ها قادر به پردازش آن هستند بنوشید، می‌تواند باعث کاهش سطح سدیم در خون به سطوح خطرناکی شده و منجر به روان‌پریشی، کما و مرگ احتمالی شود.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر