دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
19.9 C
Tehran
خانهورزش و سلامتبیشترین فواید ورزش‌کردن برای افراد چاق در چه ساعاتی است؟

بیشترین فواید ورزش‌کردن برای افراد چاق در چه ساعاتی است؟

بیشترین فواید ورزش‌کردن برای افراد چاق در چه ساعاتی است؟

ورزش منظم برای سلامتی ضروری است، اما آیا زمان‌بندی فعالیت بدنی می‌تواند در میزان سلامتی تفاوتی ایجاد کند؟ تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که ورزش عصرگاهی در افرادی که دچار چاقی هستند، ممکن است بیشترین فواید را برای آن‌ها داشته باشد و خطر بیماری قلبی و مرگ زودرس را کاهش دهد.

محققان دانشگاه سیدنی استرالیا این یافته‌ها را بر اساس یک مطالعه مشاهده‌ای در مقیاس بزرگ که حدود ۳۰ هزار نفر در طول تقریباً ۸ سال در آن شرکت داشتند، به دست آوردند.

این تیم پژوهشی کمترین خطر مرگ زودرس و مرگ‌و‌میر ناشی از بیماری‌های قلبی-عروقی را در شرکت‌کنندگانی مشاهده کردند که اکثر فعالیت‌های بدنی هوازی متوسط تا شدید خود را بین ساعت ۶ بعد از ظهر تا نیمه‌شب انجام می‌دادند.

دکتر آنجلو ساباگ، نویسنده این مطالعه در یک بیانیه خبری گفت:

به دلیل تعدادی از عوامل پیچیده اجتماعی، از هر سه استرالیایی دو نفر دارای اضافه‌وزن یا چاقی هستند که آن‌ها را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی مانند حملات قلبی و سکته مغزی و مرگ زودرس قرار می‌دهد. ورزش به‌هیچ وجه تنها راه‌حل برای بحران چاقی نیست. اما این تحقیق نشان می‌دهد افرادی که می‌توانند فعالیت خود را در ساعات خاصی از روز برنامه‌ریزی کنند، ممکن است موجب از بین‌بردن برخی از این خطرات مرتبط با سلامتی به بهترین نحو شوند.

نتایج این تحقیق در نشریه Diabetes Care منتشر شده است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر