دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
19.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاترکیب ذهن‌آگاهی با ورزش ممکن است به زندگی سالم‌تر و شادتر کمک...

ترکیب ذهن‌آگاهی با ورزش ممکن است به زندگی سالم‌تر و شادتر کمک کند

ترکیب ذهن‌آگاهی با ورزش ممکن است به زندگی سالم‌تر و شادتر کمک کند

آیا امیدوار هستید تا در سال ۲۰۲۴ سالم‌تر و شادتر زندگی کنید؟ بر اساس یافته‌های یک مطالعه جدید، ترکیب ذهن‌آگاهی با ورزش ممکن است کلید اصلی باشد.

فعالیت بدنی منظم می‌تواند فواید سلامت روانی و جسمی زیادی داشته باشد. ذهن‌آگاهی نوعی مراقبه است که در آن فرد بر لحظه حال تمرکز می‌کند بدون این‌که بیش از حد واکنشی نشان دهد یا تحت تأثیر چیزهای اطراف قرار گیرد. اغلب با کاهش استرس و اضطراب همراه است و به افراد کمک می‌کند تا سالم و شاد بمانند.

در جدیدترین مطالعه که در نشریه Mental Health and Physical Activity منتشر شده است، محققان آنالیز کردند که چگونه می‌توان اثرات مثبت ورزش و ذهن‌آگاهی را با ترکیب این دو افزایش داد. آن‌ها دریافتند ترکیبی از فعالیت بدنی و تمرکز حواس می‌تواند به بهبود خلق‌و‌خو و بهبود سلامت روان و حال خوب کمک کند.

به گفته محققان: مداخلاتی که ترکیبی از فعالیت بدنی با ذهن‌آگاهی‌اند برای بهبود سلامت روان و حال خوب احتمالاً بیشتر از هر یک از این رویکردها به تنهایی مؤثر است. ذهن‌آگاهی می‌تواند به انگیزه افراد برای شروع ورزش و غلبه بر دردها و ناراحتی‌های جزئی کمک کند.

ماشا رِمسکار، روانشناس و محقق ارشد از دانشگاه باث انگلستان، می گوید: شروع سال ۲۰۲۴ با تصمیم برای ورزش بیشتر می‌تواند مزایای واقعاً مثبتی برای سلامت جسمی و روانی داشته باشد. اما می‌دانیم که شروع کردن و پایبند ماندن به آن می‌تواند دشوار باشد.

ذهن‌آگاهی رویکردی است که می‌تواند به ما کمک کند تا توانایی روانی را که برای ورزش و هماهنگی بیشتر با بدن‌مان نیاز داریم در خود پرورش دهیم و هم‌چنین ورزش را جذاب‌تر کرده  و به ما کمک می‌کند تا فواید آن را بشناسیم.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر