دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
21.5 C
Tehran
خانهگیاهان داروییترکیب قارچ دارویی، نویدبخش درمان افسردگی

ترکیب قارچ دارویی، نویدبخش درمان افسردگی

ترکیب قارچ دارویی، نویدبخش درمان افسردگی

براساس داده‌های بزرگ‌ترین کارآزمایی بالینی که تاکنون برای آزمایش ترکیب قارچ جادویی صورت گرفته، ماده اصلی روانگردان در این قارچ می‌تواند به‌طرزی قابل‌توجه علائم افسردگی‌ای را که به‌سختی درمان می‌شوند، کاهش دهد.

فاز میانی این مطالعه که توسط شرکت داروسازی COMPASS Pathways مستقر در لندن صورت گرفت، شامل ۲۳۳ بیمار مبتلا به افسردگی بود که پیش‌تر دست‌کم از دو داروی ضدافسردگی استفاده می‌کردند و نسبت به درمان مقاوم بودند.

همراه با حمایت روانی، هر شرکت‌کننده یک دُز ۲۵ میلی‌گرم، ۱۰ میلی‌گرم، یا یک دُز کنترل ۱ میلی‌گرم از فرمولاسیون مصنوعی ترکیب سیلوسایبین دریافت کرد.

داده‌های منتشرشده در یک نشریه پزشکی نشان داد بیمارانی که دُز ۲۵ میلی‌گرم سیلوسایبین را دریافت کردند، سه هفته پس از درمان نسبت به افرادی که با دُزهای پایین‌تر درمان شدند، به لحاظ آماری سطوح پایین‌تری از علائم افسردگی داشتند، هم‌چنین حدود ۲۹% از بیماران این گروه در مقیاس افسردگی استاندارد، بهبود یافتند.

به گفته راکر، یکی از محققین این پژوهش: با توجه به این‌که بیماران مبتلا به افسردگی گزینه‌های درمانی محدودی دارند و با انگ افسرده‌بودن مواجه هستند، یافته‌های به‌دست آمده گامی در جهت مناسب است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر