دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
21.5 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاتست HPV در خانه مشارکت در غربالگری سرطان دهانه رحم را افزایش...

تست HPV در خانه مشارکت در غربالگری سرطان دهانه رحم را افزایش می‌دهد

تست HPV در خانه مشارکت در غربالگری سرطان دهانه رحم را افزایش می‌دهد

طبق یک مطالعه ارائه‌شده در نشست سالانه انجمن تحقیقات سرطان آمریکا که از ۵ تا ۱۰ آوریل ۲۰۲۴ در سن‌دیگو برگزار شد، پُست‌کردن نمونه‌هایی که اشخاص برای ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) در خانه از خود می‌گیرند مشارکت در غربالگری سرطان دهانه رحم را در جمعیت‌های تحت غربالگری تقریباً سه برابر افزایش می‌دهد.

دکتر جِین آر. مونته آلِگره از مرکز سرطان ام‌دی اندرسون دانشگاه تگزاس در هیوستون و همکاران‌اش اثربخشی نمونه‌گیری‌های پُست‌شده را برای آزمایش HPV در یک سیستم سلامت شبکه ایمنی ارزیابی کردند. این تجزیه و تحلیل شامل داده‌های ۲۱۱۵ بیمار بود که به‌طور تصادفی در سه گروه قرار گرفتند.

گروه اول شامل افرادی بود که در پاسخ به تماس تلفنی از مراکز بهداشتی، یک شخص جهت نمونه‌گیری از آن‌ها اعزام می‌شد.

گروه دوم شامل کسانی بود که در پاسخ به تماس تلفنی از مراکز بهداشتی، کیت نمونه‌گیری برای‌شان پُست می‌شد.

گروه سوم شامل افرادی بود که در پاسخ به تماس تلفنی از مراکز بهداشتی کیت نمونه‌گیری برای‌شان پُست می‌شد و سپس به‌صورت تلفنی راهنمایی می‌شدند.

محققان دریافتند که در میان شرکت‌کنندگان، میانگین زمان از آخرین آزمایش غربالگری ۹.۵ سال بوده است. مشارکت غربالگری در گروه ۱، ۲ و ۳ به ترتیب ۱۵.۳، ۴۴.۰ و ۵۱.۴ درصد بود. در مقایسه با مراقبت‌های معمول (گروه ۱)، میزان نسبی غربال‌شدگان در گروه‌های ۲ و ۳ به ترتیب ۹۰/۲ و ۳۶/۳ درصد بود. برای گروه ۳ در مقابل گروه ۲، درصد غربال‌شدگان ۱.۱۶ بیشتر بود.

به گفته نویسندگان این تحقیق:

پس از تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، کیت نمونه‌برداری از خود برای آزمایش HPV پرخطر، این پتانسیل را دارد که مشارکت در غربالگری سرطان دهانه رحم را در جمعیت‌های تحت پوشش افزایش دهد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر