دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
19.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاحمایت ویژه سازمان غذا و دارو از شرکت‌های دانش‌بنیان

حمایت ویژه سازمان غذا و دارو از شرکت‌های دانش‌بنیان

حمایت ویژه سازمان غذا و دارو از شرکت‌های دانش‌بنیان

دکتر جعفر نیکزاد، مشاور رئیس سازمان غذا و دارو در امور فعالیت‌های دانش‌بنیان سلامت‌محور در رابطه با فعالیت‌های این سازمان در امور دانش‌بنیان گفت:

 با توجه به قوانین موجود، متولی ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها از جنبه‌های دانش‌بنیان بر عهده معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فن‌آوری و اقتصادی دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری قرار دارد. شرکت‌هایی که این مسیر را طی کرده و دانش‌بنیان خود را اخذ کرده باشند، با ارائه معرفی‌نامه از این نهاد از مزایا و تسهیلاتی که در ضوابط حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فن‌آور واحد هر اداره کل سازمان غذا و دارو بهره‌مند می‌شوند.

در این ضوابط تسهیلات خوبی برای شرکت‌ها پیش‌بینی شده است؛ از جمله این‌که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در روند اخذ مجوزهای خود، به جای پروانه بهره‌برداری، گواهی دانش‌بنیان خود را ارائه کنند. هم‌چنین تسهیلاتی پیش‌بینی شده تا شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک که فاقد سایت تولیدی هستند، امکان به کارگیری نیروی طرحی هم داشته باشند.

در حال حاضر و بر اساس اطلاعات موجود که از سمت معاونت علمی، فن‌آوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری منتشر شده است حدود ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در زمینه تجهیزات پزشکی، ۵۶۰ شرکت در زمینه دارو و فرآورده‌های پیشرفته تشخیص و درمان و حدود ۵۰ شرکت دانش‌بنیان حوزه غذایی مرتبط با سازمان غذا و دارو موفق به اخذ تأییدیه دانش‌بنیان شده‌اند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر