دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
19.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاخواص شگفت‌انگیز تخم کدو تنبل و عوارض جانبی احتمالی

خواص شگفت‌انگیز تخم کدو تنبل و عوارض جانبی احتمالی

خواص شگفت‌انگیز تخم کدو تنبل و عوارض جانبی احتمالی

بیش از ۱.۳ میلیارد پوند کدو تنبل، هر سال پس از جشن هالووین روانه محل‌های دفن زباله می‌شود. امسال قبل از دور انداختن کدوهای هالووین، اطمینان حاصل کنید که حداقل تخم‌های آن را ذخیره کرده‌اید.

تخم برشته‌شده کدو تنبل می‌تواند یک میان‌وعده مغذی و رضایت‌بخش باشد و به‌راحتی به شکل مخلفات در غلات، سوپ، یا سالاد گنجانده شوند.

یک چهارم فنجان تخم کدو تنبل خشک‌شده حاوی ۱۸۰ کالری است. آن‌ها منبع غنی از پروتئین، اسیدهای چرب غیراشباع، فیبر و مواد معدنی هستند. محتوای فیبر بالا در دانه کدو تنبل به کنترل قند خون کمک می‌کند و باعث احساس سیری می‌شود.

فواید تخم کدوتنبل:

منبع منیزیم: تخم کدوتنبل حاوی منیزیم است، ماده معدنی ضروری برای استحکام استخوان، تنظیم قند خون، فشار خون و سلامت قلب. برخی از مطالعات حیوانی نشان داده‌اند که مصرف روغن دانه کدو تنبل ممکن است به کاهش کلسترول و فشار خون بالا- دو عامل اصلی که بر سلامت قلب تأثیر می‌گذارند- کمک کند.

کنترل التهاب: تخم کدو تنبل دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند برای عملکرد کبد، مثانه، روده و مفاصل مفید باشد. آن‌ها منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها مانند فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها و کنترل التهاب کمک می‌کنند.

خواص ضد سرطانی: مطالعات نشان می‌دهند که تخم کدو تنبل حاوی ترکیباتی است که می‌تواند در برابر انواع خاصی از سرطان از جمله سرطان پستان و پروستات محافظت کند.

خواب بهتر: تخم کدو تنبل حاوی مواد معدنی خواب‌آور مانند روی، مس، سلنیوم و اسیدهای آمینه مانند تریپتوفان است. مطالعات نشان می‌دهند که این مواد معدنی موجود در دانه کدو تنبل می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند؛ عواملی که منجر به اختلال در خواب یا بی‌خوابی می‌شود.

عوارض جانبی احتمالی تخم کدوتنبل:

اگرچه تخم‌های کدو تنبل به‌عنوان یک غذای فوق‌العاده با فواید سلامتی عالی عمل می‌کنند، اما مطمئن شوید که پرخوری نمی‌کنید. مصرف بیش از حد تخم کدو تنبل می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند یبوست، گاز و نفخ معده شود، زیرا فیبر بالایی دارد.

خوردن منظم مقادیر زیاد دانه کدو تنبل هم‌چنین می‌تواند منجر به افزایش وزن شود زیرا کالری و چربی بالایی دارد. به تخم کدو تنبلِ خریداری‌شده از فروشگاه‌ها ممکن است نمک اضافه کرده باشند؛ بنابراین توصیه می‌شود که آن‌ها را در منزل برشته کنید.

انجمن قلب آمریکا مصرف یک چهارم فنجان (۳۰ گرم) تخم کدو تنبل را به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم در روز توصیه می‌کند.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر