دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
19.9 C
Tehran
خانهخواص ویتامین هادر صورت ابتلا به پرفشاری خون از مصرف چه مکمل‌ها و گیاهانی...

در صورت ابتلا به پرفشاری خون از مصرف چه مکمل‌ها و گیاهانی باید اجتناب کنیم؟

در صورت ابتلا به پرفشاری خون از مصرف چه مکمل‌ها و گیاهانی باید اجتناب کنیم؟

بسیاری از افراد ممکن است ویتامین‌های کافی از رژیم غذایی معمول خود دریافت نکنند و به مکمل نیاز داشته باشند. این افراد شامل زنان باردار، مادران شیرده، افرادی که بیش از حد الکل مصرف می‌کنند، مصرف‌کنندگان مواد مخدر، و افراد مسن می‌شوند. کسانی که رژیم‌های لاغری سخت می‌گیرند یا بیمارانی که دارای حساسیت غذایی و مشکلات سوءجذب مانند اسهال، فیبروز کیستیک، و بیماری سلیاک هستند نیز ممکن است با تجویز پزشک نیاز به مکمل‌های ویتامین داشته باشند.

مکمل‌ها و گیاهانی که باید در هنگام فشار خون بالا از مصرف آن‌ها اجتناب شود عبارتند از:

ویتامین E، ویتامین K، ویتامین D، – گیاه آرنیکا یا تنباکوی کوهی که به‌عنوان مکملی برای دردهای ناشی از التهاب استخوانی مفصل، خونریزی، کبودی، تورم پس از جراحی استفاده می‌شود؛ گرچه تحقیقات کافی برای حمایت از مصرف آن وجود ندارد – گیاه گوارانا که در نوشیدنی‌های انرژی‌زا که حاوی کافئین هستند به کار می‌رود- پرتقال تلخ که اغلب در کارکردهای ورزشی و به‌عنوان مکمل کاهش وزن استفاده می‌شود.

تحقیقات نشان داده است که بسیاری از ویتامین‌ها می‌توانند فشار خون را با تأثیر مستقیم بر سیستم قلبی-عروقی یا حتی با تداخل با داروهای فشار خون، افزایش دهند. برخی مکمل‌ها مانند کوآنزیم کیوتن، و ملاتونین دارای اثرات ضد فشار خون هستند که می‌توانند به کاهش سطح فشار خون کمک کنند.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر