دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
21.5 C
Tehran
خانهاخبار تغذیه و سلامتروش‌های طبیعی برای درمان میگرن

روش‌های طبیعی برای درمان میگرن

مبارزه با سردردهای ناتوان‌کننده/

روش‌های طبیعی برای درمان میگرن

طبق اعلام آزمایشگاه زیبایی، بهداشت و پایداریِ موسسه خانه‌داری خوب (Good Housekeeping)، روش‌های کل‌نگرانه برای مدیریت میگرن با در نظر گرفتن عوامل فیزیکی، عاطفی، و محیطی به درمان میگرن بیماران می‌پردازد. این روش‌ها شامل تغییرات در رژیم غذایی، تکنیک‌های ذهن و بدن مانند یوگا و بیوفیدبک (پس‌خوردِ زیستی)، و داروهای طبیعی و گیاهی هستند.

در حالی‌که بسیاری از مردم برای درمان میگرن از داروهای تجویزی یا بدون نسخه استفاده می‌کنند کارشناسان امور پزشکی آزمایشگاه یادشده، برخی از بهترین درمان‌ها و راهکارهای طبیعی را برای کمک به تسکین درد میگرن در سریع‌ترین زمان ممکن به شرح زیر معرفی کرده‌اند.

*مالش روغن نعناع یا اسطوخودوس روی شقیقه‌ها یا مچ دست.

*مصرف چای زنجبیل یا مکمل زنجبیل. دُز توصیه‌شده برای تسکین میگرن با مکمل زنجبیل ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌گرم است که باید قبل از مصرف با پزشک مشورت شود.

*مصرف غذاهای غنی از منیزیم مانند اسفناج و کلم بروکلی یا اکسید منیزیم. یک مطالعه در سال ۲۰۲۱ نشان داد که مصرف روزانه ۵۰۰  میلی‌گرم اکسید منیزیم  به‌مدت هشت هفته به اندازه داروی والپروات سدیم برای پیشگیری از میگرن بدون عوارض جانبی قابل‌توجه، موثر است.

*مصرف آب کافی. یک مطالعه منتشرشده در نشریه Neurology نشان می‌دهد که مبتلایان به میگرن که یک و نیم لیتر آب اضافی در روز مصرف می‌کنند مدت‌زمان سردردهای‌شان کوتاه‌تر و با شدت کمتری نسبت به افراد مبتلا به میگرن است که آب کافی نمی‌نوشند. کم‌آبی عامل اصلی میگرن برای افرادی است که از سردردهای ناتوان‌کننده رنج می‌برند.

کافئین برای میگرن‌های خفیف توصیه می‌شود به‌خصوص اگر با مُسکن Tylenol یا Advil مصرف شود. استفاده از کافئین در مقادیر کم برای مبارزه با میگرن مفید است. کافئین برای کمک به کاهش التهاب شناخته شده و به دنبال آن باعث تسکین درد نیز می‌شود.

دانشمندان می گویند پیروی از یک رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا۳ یکی از راه‌های کمک به کاهش شدت و تعداد میگرن‌هایی است که بیماران از آن رنج می‌برند. یک مطالعه اخیر نیز نشان می‌دهد که این ماده مغذی موجود در ماهی یا مکمل‌های غذایی ممکن است از التهاب گرفته تا آسم و بیماری قلبی را کاهش دهد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر