دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
19.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاسلامت کبد با حذف گوشت از یک وعده غذایی

سلامت کبد با حذف گوشت از یک وعده غذایی

سلامت کبد با حذف گوشت از یک وعده غذایی

یک مداخله غذایی شامل غذاهای گیاهی می‌تواند به افراد مبتلا به بیماری‌هایی هم‌چون بیماری‌های کبدی و اختلالات کلیوی کمک کند. ایجاد تغییرات این‌چنینی در رژیم غذایی و پایبندی به آن طبیعتا برای افرادی که در تمام طول زندگی خود به خوردن گوشت عادت کرده‌اند، می‌تواند دشوار باشد.

با این‌حال یک خبر خوب برای این افراد وجود دارد:

یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه ویرجینیا کامِنوِلث و مرکز پزشکی ریچموند VA نشان داده است که مصرف روزانه یک وعده غذایی بدون گوشت می‌تواند برای افراد مبتلا به بیماری پیشرفته کبدی مانند سیروز کبدی مفید واقع شود.

طبق مطالعه منتشر شده در نشریه Clinical and Translational Gastroenterology، بزرگسالان مبتلا به آسیب دائمی کبد می‌توانند با مصرف یک وعده غذای گیاهی به‌جای گوشت قرمز سطح ماده مضر آمونیاک را در بدن‌شان کاهش دهند.

بیماران مبتلا به سیروز کبدی معمولا سطوح بالایی از آمونیاک در بدن‌شان دارند زیرا کبد آن‌ها  قادر به دفع سموم از بدن نیست. این سموم وارد مغز می‌شوند، عملکرد شناختی را مختل می‌کنند و باعث سردرگمی یا هذیان می شوند؛ عارضه‌ای که می تواند منجر به آنسفالوپاتی کبدی شود و در صورت عدم‌درمان کُشنده باشد.

رژیم غذایی غربی به‌طور کلی شامل وعده‌های غذایی حاوی کربوهیدرات و گوشت قرمز بالا و فیبر کم است که به افزایش سطح آمونیاک در بدن کمک می‌کند. مطالعات قبلی نشان می‌دهند که تغییر به یک رژیم غذایی گیاهی می‌تواند سطح آمونیاک را برای افرادی که مشکلات شناختی ناشی از سیروز کبدی دارند نیز کاهش دهد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر