دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
19.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادها قرص جدیدی که فواید ورزش را تقلید می‌کند

 قرص جدیدی که فواید ورزش را تقلید می‌کند

 قرص جدیدی که فواید ورزش را تقلید می‌کند

بر اساس یک مطالعه، یک «قرص ورزش» جدید به‌طور بالقوه می‌تواند جایگزین برخی – و نه همۀ – فواید ورزش شود. دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت‌لوئیس ۱۰ سال را صرف ساخت ترکیبات جدیدی کردند که به‌نظر می‌رسد می‌توانند مزایای فیزیکی ورزش را تقلید کنند – دست‌کم در سلول‌های جوندگان ترکیبات جدیدی که می‌تواند به مواد تشکیل‌دهنده مکمل‌های آینده تبدیل شود.

دانشمندان توانسته‌اند با تقلید از مزایای ورزش از طریق یک قرص، درمان آتروفی عضلانی، نارسایی قلبی و بیماری‌های عصبی را متحول کنند. این رویکرد جدید گیرنده‌های مرتبط با استروژن (ERR)  را هدف قرار می‌دهد که متابولیسم و رشد سلول‌های عضلانی را افزایش داده و می‌تواند عملکرد عضلانی را بدون فعالیت فیزیکیِ واقعی به‌طور قابل‌توجهی بهبود بخشد. تحقیقات روی جوندگان نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان داده است و زمینه را برای کاربرد بالقوه در مورد انسان در آینده نزدیک فراهم می‌کند.

در کانون این نوآوری، ترکیبی به نام SLU-PP-۳۳۲ وجود دارد که نشان داده است توانایی فعال‌کردن پروتئین‌های حیاتی برای مسیرهای متابولیکی را داراست که منجر به افزایش استقامت و عملکرد عضلات در موش‌ها می‌شود. دانشمندان نسبت به ساخت مولکول‌های جدید و استاندارد که می‌توانند ظرف پنج سال آینده از تحقیقات آزمایشگاهی به کاربرد بالینی تبدیل شوند، خوش‌بین هستند.

پیامدهای این تحقیق بسیار گسترده است و برای افرادی که از شرایطی رنج می برند که توانایی آن‌ها را برای ورزش محدود می‌کند از جمله چاقی، نارسایی قلبی و انواع اختلالات عصبی، موجب امیدواری شده است.

مسیر آزمایش‌های موفقیت‌آمیز حیوانی تا کاربرد انسانی، مملو از چالش‌ است، از جمله اطمینان از ایمنی، کارایی و پایداری این ترکیبات در انسان. محققان، سخت مشغول پالایش این ترکیبات برای کاهش سمیت و بهبود پایداری هستند. هدف نهایی این است که ورزش در یک قرص برای کسانی که بیشتر به آن نیاز دارند به واقعیت تبدیل شود.

این رویکرد نوآورانه می‌تواند چشم‌انداز درمان را برای بیماری‌های بی‌شماری تغییر دهد و مزایای ورزش را بدون در نظر گرفتن توانایی‌های فیزیکی برای همه در دسترس قرار دهد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر