دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
19.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهامصرف قارچ برای مبتلایان به فشار خون بالا مفید است

مصرف قارچ برای مبتلایان به فشار خون بالا مفید است

مصرف قارچ برای مبتلایان به فشار خون بالا مفید است

تحقیقات دانشمندان مرکز پزشکی UCLA نشان می‌دهد که گنجاندن قارچ در رژیم غذایی می‌تواند به کنترل سطح فشار خون کمک کند. پیش‌تر ثابت شده که قارچ‌های خوراکی منبعی از ترکیبات مختلف زیست‌کنش‌ور هستند که معمولا در سایر منابع غذایی یافت نمی‌شوند.

مواد مغذی موجود در قارچ از جمله پروتئین‌ها، استرول‌ها، ویتامین‌ها، مواد مغذی، آمینو اسیدها، فیبر رژیمی، ریبوفلاوین، پتاسیم، نیاسین، مس، و ویتامین D، بر سوخت‌و‌ساز بدن تأثیر می‌گذارند و به کاهش خطر بیماری‌های قلبی/عروقی قلبی کمک می‌کنند. هم‌چنین ترکیباتی در قارچ وجود دارد که بسیاری از آن‌ها ممکن است نامی هم نداشته باشند اما به مزایای سلامتی عملکرد میکروبیوم یا فشار خون کمک می‌کنند.

قارچ‌ها دارای مقدار زیادی پتاسیم هستند، این بدان معنا است که می‌توانند حدود ۱۱ درصد از مصرف روزانه توصیه‌شده را که ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌گرم است، تأمین کنند. پتاسیم بخش مهمی از رژیم غذایی دَش و مدیترانه‌ای است زیرا به کنترل فشار خون کمک می‌کند و متعاقبا خطرات حمله قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC)، حمله قلبی علت اصلی مرگ‌و‌میر در این کشور است و از سرطان و کووید پیشی گرفته است. فشار خون بالا علاوه‌بر فشار بر قلب، رگ‌ها را ضخیم کرده و خطر بیماری‌های قلبی، نارسایی و حمله فلبی، و سکته را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر