دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
19.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادها نخستین مرکز رشد فناوری بالینی در پژوهشکده گوارش و کبد افتتاح شد

 نخستین مرکز رشد فناوری بالینی در پژوهشکده گوارش و کبد افتتاح شد

نخستین مرکز رشد فناوری بالینی در پژوهشکده گوارش و کبد افتتاح شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از افتتاح نخستین مرکز رشد فناوری بالینی در پژوهشکده گوارش و کبد خبر داد و گفت:

این مرکز قادر است توانایی خود را به‌صورت عملی در پشتیبانی از تبدیل دانش به فناوری‌های دانش‌محور حوزه سلامت به‌ویژه در حوزه، تکنولوژی‌های نوین پزشکی، هوش مصنوعی، تجهیزات پزشکی، بیوتکنولوژی، روش‌های جدید درمانی، پزشکی دقیق و غیره به کار ببرد. این مرکز با هدف حمایت از بنگاه‌های نوآور، کارآفرین و تبدیل آن‌ها به محصولات مبتنی بر نوآوری، بازاریابی و تجاری‌سازی آن‌ها در بازارهای داخلی و بین‌المللی و کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان، خودکفایی در تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی و به حرکت‌درآوردن چرخ‌های اقتصاد ملی تاسیس شده است.

دکتر علیرضا زالی افزود: غربالگری سرطان روده بزرگ و بیماری‌های منتقله از آب و غذا توسط این پژوهشکده در حال انجام است. غربالگری و تشخیص زودرس در بهبود روند درمان سرطان روده بزرگ موثر بوده و در سرطان‌ها همواره تعاملی بین عوامل محیطی و ژنتیکی است.

در حوزه بیماری‌های غیرواگیر مثل سرطان، اگر آموزش‌های لازم داده شود و مردم زودتر مراجعه کنند، هم درمان اثربخش‌تر خواهد بود و هم در موارد سرطانی، شاهد طول عمر بیشتر این بیماران خواهیم بود.

تشخیص، درمان و بازخوانی بیماری‌های گوارش و کبد در عرصه ملی انجام می شود. کشورهای غربی با روند رو به افزایش این سرطان مواجه بودند اما با پیشگیری و غربالگری توانستند میزان ابتلا به این سرطان را کاهش دهند. ولی در کشورهای در حال توسعه، روند ابتلا به این سرطان در حال افزایش است.

سرطان روده بزرگ، از نظر ساختاری جزء سرطان‌های قابل‌پیشگیری محسوب می‌شود. کسانی که سابقه فامیلی ابتلا به این سرطان را دارند بیشتر در معرض خطر هستند و باید پس از ۴۰ سالگی مورد غربالگری قرار بگیرند چرا که بیش از ۹۰ درصد کسانی که تحت کولونوسکوپی قرار می‌گیرند آمار ابتلا به سرطان روده را مهار کرده‌اند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر